Husmålning

Hej hej!
Hua mig vad tiden går! Ja, jag tycker ibland det går för fort, kanske är det åldern, men så är det.
Vi har varit väldigt kreativa här hemma senaste tiden. Vi har haft och göra hur mycket som helst. Vi påbörjade ett stort projekt sambon och jag. Vi har tvättat huset och målat det. Japp. Penslarna har varit framme nästan  varje dag. Inte de små penslarna utan de lite större. 
Det tar tid!! Fast ska jag vara ärlig går det fortare än vad man tror. Det händer ju något hela tiden, man ser en förändringen och då är det roligt.Vi har målat om huset i en annan färg, samma som vi målade ateljén när vi byggde den. Jag tycker personligen det blir mycket bättre. Huset var ljusgrått innan med lite mörkare grått i knutarna och vita dörra. Vitt! Åhhh så skitigt det blir snabbt. Nu har vi målat om huset i en färg som heter sand och är typ beige. Knutarna är i en färg som heter brunett och förnster och dörrar är röda, rubinröda. 
Lite vindskivor ska bytas och målas så är det sen klart. Riktigt skönt! 
Det betyder att jag kan börja jobba i ateljén lite grann igen. Fast vi ska måla utikring en omgång på ateljen också tänkte jag, men det är inte sån panik med det. Ja, så ska jag måla om min fina friggebod. Fina och fina, den faluröda färgen är inte snygg nu och därför skall jag tvätta och måla om friggeboden också i samma färger som huset är i nu. Det betyder att mina motiv på friggeboden åker bort eller blir övermålade. Jag ska hitta på nya motiv, fast jag har inte bestämt mig ännu för vilka. För motiv vill jag ha, det är lite kul att ha lite annorlunda än andra. 
Mitt i husmålandet målade jag om vår gamla postlåda så den blev fin också. Se här:
 
Ett litet collage på bilder på huset och postlådan.
 
En annan rolig sak som vi skaffat oss är en stor gjutjärnswok, en muurikka, som det heter. Helt underbart gott blir det när man lagar mat på den ute. Oj, oj vad jag älskar den. Så småningom skall vi bygga en permanet plats till den så vi kan ha den framme alltid, men så långt är vi inte nu. 
 
Jag kan varmt rekommendera en sådan =) 
Nu är det semestertider  och vi jobbar ett par veckor till sen har vi båda semester. Ska bli skönt och avslappnande och göra så lite som möjlig, om jag nu klarar av det   ;-) . Vi får se. 
 
Ha en skön semeseter och sommar. Hoppas du hinner titta in här ibland och häng gärna med på Instagram och Facebook där jag finns som Bildjaana.
Har du vägarna förbi och är nyfiken på min konst och vill mingla lite, teka inte, hör av dig. Du är välkommen!
 
Tack för du tittade in här.
 
Välkommen tillbaka.
 
Kram Jaana
0702474009
 
 

Kommentera inlägget här :