December 2017

Hej! =)
Om en vecka har vi julen här! Jag har en del som ska hinna målas till jul. En del gåvor och en del julklappar. Alltid kul och kunna ge bort något som man gjort själv och ingen annan har likadant. Jag inspireras av andras foton...Jag har för vana att varje kväll "tanka" konst. Jag surfar och kollar vad andra gör, målat, skulpterat, fotat eller på något annat sätt varit kreativa. Jag älskar det! Det ger mig inspiration och glädje. Lusten att skapa kommer.
 
Här är en som jag börjat på och då har jag inspirerats av ett foto. Jag kan aldrig göra det som fotot men jag ska försöka göra min version av den.
Vi får väl se hur tålamodet räcker.....Det är inte alltid min bästa sida.
 
Denna målning har jag inspirerats av ett foto som Sandra Jönsson tagit. Hon är helt fantastisk med sin kamera och ibland skickar hon bilder till mig eftersom hon vet att jag älskar hennes bilder och vill gärna ha inspiration. Jag är så glad och tacksam att hon vill göra det. Tack Sandra!! Jag kan inte göra dina foton rättvisa men blir lycklig av dina bilder och vill gärna utmana mig.
 
Jag har hunnit med att måla lite akvareller också. De åker alltid med mig på semesterresor och det är härligt att kunna vara kreativ när lusten kommer även på semestern. Här är en som jag gjort på höstens semester.
 
Just nu har vi uppehåll med målarkurserna eftersom jag har själv mycket att hinna ikapp och att julens helger är på ingång. Vi kör igång igen i slutet av januari. 
Om du är intresserad av att prova på en gång så är du välkommen höra av dig till mig. Vill du sen gå kurs och måla hos mig är du välkommen. =)
Någon mer som vill måla? Är ni några som vill måla tillsammans? Göra en kul grej ihop? Hör av dig så löser vi det =)
Nu önskar jag dig en trevlig kväll.
 
Kram Jaana
0702474009
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :