En snabb sammanfattning

Hej!
Nu skäms jag verkligen! Så länge sen jag skrev sist. Just nu rullar vardagen och livet i rallyfart, ibland blir det svårt att hänga med.
Jag har gått upp och jobbar nu 100% på mitt jobb på förskolan, av olika anledningar passar det i mitt liv just nu.
Jag har målarkurser på helgerna. Om Du är intresserad så tvecka inte höra av dig till mig. Det är begränsat med plats i min atelje men  än har jag några platser kvar. Skulle det bli många som är intresserade så löser vi det.
Just nu är det på söndagar kl 10,00-13,00 som vi målar. 
 
 
Här ser ni en bild får en av tillfällena. Det är en härlig känsla jag får i mig när jag får se hur andra blir inspirerade och utvecklas och vågar prova sig fram. Jag utmanas i mitt tänk och blir själv jätteinspirerad av när andra målar. Det blir liksom en härlig energi i ateljén som jag bara älskar!!
Jag är så tacksam för att jag just har fått denna möjlighet, att få ha en eget ställe där skaparlusten bara kan flöda.
Jag önskar fler skulle vilja prova på och våga testa. Många tror sig inte kunna. MEN ALLA KAN!! Var och en på sitt sätt.
Jag har ett bra exempel i min älskade dotter, som tror inte hon kan bara för mamma håller på. Hon har inte velat testa. Nu i somras var hon tillsammans med sina kompsiar här och provade på. De brukar träffas och göra olika saker tillsammans och de turas om att hålla i en dag och nu kom turen till Ida. Hon tog sina vänner med hit till en "provapå dag". 
 
En sådan kreativit dag det blev. Jag bara njöt!! Alla, inklusive Ida målade och bara släppte alla krav och hade roligt!!
 
 
Visst blev det härliga bilder!! Tack alla tjejer för ni kom och VÄLKOMNA igen!!
 
Har jag målat något själv? Jo, det har jag.....jag försöker utmana mig med annat än blommor just nu. Blommor har ju varit min passion att måla men just nu känner jag inte ett dug för det....
 
 
Här är två roliga motiv som jag gjort nyligen. Nu har jag andra motiv på gång, men hittar inte riktigt det motivet jag söker och det kan ibland kännas jobbigt. Jag prövar mig fram och får fortsätta att leta. Det är en levande process som måste hållas i liv och ibland går det bra och andra gånger så är det lite svårare.....Så får det ju vara! Annars blir det ingen utveckling. Jag vill inte fastna i något särskilt utan det mesta är kul och utmanande.
Detta inlägg skulle bli hur långt som helst om jag visade allt jag gjort. Följ mig på Instagram och Facebook så ser du vad jag hittar på. Du hittar mig som Bildjaana på båda. 
 
Jag blev kontaktad av Art Queen (Rebecka Salomonsson) i Kristianstad. En tjej som förmedlar konst till södra Sveriges hotell och företag.  Vi har inlett ett samarbete och hon ska under ett år förmedla/ hänga min konst på olika hotell i södra Sverige. När konsten inte hänger på något hotell mellanlandar tavlorna i Kristianstad hos Art Queens Art Castel, där det exponeras för besökare.
Jag kan verkligen rekommendera ett besök hos Art Queen i Kristianstad. Där finns massor av spännande konst. Via Art Queen kommer jag ut med min konst på andra ställen som jag kanske inte annars skulle. Spännande se och höra om det blir några reaktioner. Art Queen finns även på Facebook.
Jag har varit delaktig i Nässelfrossans konstutställning i  Olofström i sommar där alla motiv var hästar. Jättekul och en helt ny utmaning att måla hästar. Det finns några kvar här hemma om någon är nyfiken.
 
Jag har även haft tavlor hos Hammarqvist Trädgårdar i Oppmanna. Eftersom det av namnet framgår att det var en trädgård var mina blomtavlor givna motiv där.
 
 
Denna bild visar små akvarellskyltar jag gjort till mina kollger på jobbet. Kul se hur alla går runt med sin namnskylt på sig.
Nu tackar jag för mig ikväll. Är någon nyfiken på vad jag gör, så tvecka inte höra av dig till mig.  
Välkomna!
0702474009
 
Kram Jaana
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ingela

Vilka fina namnskyltar och va roligt att du ska få dina fina tavlor upphängda lite varstans i Skåne

skriven

Kommentera inlägget här :