2015! God fortsättning.

God morgon!
2015! Japp, nu ska vi lära oss skriva det, förhoppningsvis på nya målningar och verk. Åren eller snarare dagarna går i rasande tempo och ibland undrar man var tar det vägen. Har ni hunnit göra allt det ni planerade till förra året? Ska man planera så mycket eller bara ta tiden som den kommer? Lite planerat är ju alltid bra, men sedan tror jag att när man är här och nu just i ögonblicket så sker valen efter magkänsla just då. Eller? Ödet kanske?
Äsch, nu ska jag inte filosofera och bli djup i tankarna. 
Vad jag skulle vilja förmedla är att om man ger sig hän och bara leker med färg och är just i stunden så händer det något med dig själv och ditt verk. Ibland blir det något att vara stolt över, ibland blir det något till majbrassan, ibland blir det ett ufo som får stå och vänta på inspiration att jobba vidare med det vid ett annat tillfälle.  Alla verk blir olika och talar olika till var och en. Det jag inte gillar, gillar någon annan. Det tycker jag är bra.  Alla som vågar och vill, kan hålla med mig..
Ibland tror man sig inte kunna något, men jag lovar att alla kan. Det viktigaste är att bara du själv är nöjd och det ger dig den där sköna känslan av att fått vara här och nu och bara skapa, släppa alla tankar och bara vara. 
Jag önskar er alla ett härligt nytt år med massor av skapartillfällen, i vilket material du än håller på med.
Naturligtvis finns jag här för vägledning för dig som vill komma och måla hos mig.
Jag kommer att kunna ha kurser på måndagar, tisdagar och onsdagar. Är du intresserad så är du välkommen  att höra av dig.Efter önskemål har jag även kurser på helgerna.
Vill du bara prova på går det också. Har du några funderinga i dessa banor, så tveka inte att höra av dig.
Jag kör igång så fort vi bokat en tid som passar dig.
 
Nu önskar jag bara dig en god fortsättning på det nya året!
 
Välkommen höra av dig!
Kram Jaana
0702474009
 
Här nedan ser du ett "ufo" som har stått väldigt länge, men nu har jag färdat det. En stor tavla i olja, 100*100. Den är till salu. Jag har inte plats för den själv. Hör av dig om du är intresserad, den kostar 4000 kr.
 
 
 

Kommentera inlägget här :