Friggebod, snor och Hilda.

Hej igen!
Nu skiner solen och det är underbart varmt. Vi får passa på och njuta av det så länge det varar. Tänka på det när höst och vinterstormar viner kring knutarna. Tänk vilket underbart land vi ändå har, med fyra årstider som växlar. 
Jag gillar våra årstider.
Husmålningen är så gott som klar, men lite vindskivor återstår. Regnet har gjort att vi inte hunnit måla klart.
Jag hade oturen att få en sommarförkylning och varit hängig och hostig i några dagar.( Nu är det gubbens tur och vara dålig.)
När jag var hemma sjuk så läste jag och läste. Det är ju en fördel med att vara sjuk. Boken bryr sig inte om att jag snorar och hostar. ;-) Jag surfade lite också när jag var sjuk. Jag brukar tanka inspiration och titta på andras konstverk. Mycket avslappnande och roligt. Då hittade jag en man som heter Duane Bryers och han har målat pinuppor. Jag blev helt förälskad! Vilka fina gulliga bilder. Helt i min stil och min humor. 
Nu i helgen så har jag och Mats hjälpts åt att måla om friggeboden och jag skulle ju hitta nya motiv till den och det har jag!! Jag har målat Duane Bryers pinuppa Hilda. Jätteroligt och kul. Så här ser det ut nu på friggeboden. Ursäkta att fotona är inte det bästa, solen sken starkt och det var svårt att ta kort.
 
 
Det får plats fler motiv, men jag har inte bestämt mig riktigt än för vilka, men Hilda blir det ialla fall.
 
 
 
När jag ändå höll på och målade , då kunde jag inte låta bli att måla om vår bänk ute på framsidan med mönster som påminner om det som jag målade på postlådan.
 
 
Har man sen en sambo som jag har, så får man en massa uppmuntran av honom och ideér. Han tyckte jag skulle måla på vår ytterdörr också och jag är ju inte sen. Vi blev nöjda. 
 
 
Jag målar mina motiv alltid på frihand så när jag börjar så vet jag inte alltid hur det blir. Det syns att det är handgjort och ingen schablon.
En klocka målade jag också som nu hänger ute på baksidan så vi ser tiden när vi är ute ;-)
 
 
Ja, jag han med en del i helgen fast jag har snorat och hostat och varit halvdassig. När jag börjar på så brukar det gå fort. Jag är urusel på att vara hemma och vara sjuk, jag har svårt hålla mig stilla, fast jag anstränger mig!
Hoppas du tyckte om Hilda ;-) Jag kommer att måla minst ett motiv till på baksidan på friggeboden med Hilda. Sen har jag en sida kvar och där har jag inte bestämt vad jag ska ha. Mats har önskemål om någon gammal bil eller motorcykel....jag fattar ju nada av gamla bilar och märken. Bil som bil, bara jag kan köra ;-)  Nå ja, vi får väl se vad det blir där sen.
Så måste ju vår lilla sessa finnas med någonstans och Mats vill att jag målar henne på dörren till friggeboden. Hmmm vilken utmaning! Jag har provat måla av henne, men det är inte lätt.....Har jag lovat så har jag.
 
Vi jobbar en vecka till eller 4 dagar till, sen är det semester!! Jag ialla fall, gubben är ju förkyld så han får krya på sig först, sen hinner han kanske jobba ett par dagar innan semestern.
 
Har du vägarna förbi här och är nyfiken på min konst eller bara nyfiken på målningen på friggeboden så är du välkommen att vara nyfiken!!
 
Tack för du tittade in här igen.
Välkommen tillbaka!
 
Kram Jaana
 
0702474009
 

Kommentera inlägget här :