Från olja till akvarell

Hej!
Jag har varit inne i ateljén en del i helgen och jobbat. Jag har gjort klart en del oljemålningar och börjat på en stor. Eller egentligen målar jag över en gammal som jag påbörjat för många år sen. Så här såg den ut.
 
En gång i tiden var nog tanken jag skulle göra den som en beskrivning av mitt liv, men nu ....näe, det kändes inte alls som om den passade. Alltså, har jag gått på den med oljefärg. Jättekul! Massor av starka färger och som ni fatar så blir det blommor, insnöad som jag är i dom. En bra grund har jag och nu får den torka så får vi se om det lyckas eller den kommer att vara med på majbrasan i vår ;-) Så här ser den ut nu.
 
 
Duken är 100*100. Ibland går det bra måla vått i vått även när det är olja, men jag insåg att jag var tvungen att stanna här och låta den torka emellan. Tålamod!!
Jaha, vad gör man när man väntar. Jo, jag plockade fram mina akvareller, eller de är ju framme alltid, jag satte mig där och började måla. Även med akvarellmålning krävs tålamod, ibland målar man våt i våt och ibland lager på lager.
 
Jaha!! På fel håll! Jag är ju superduktig! Nå ja, ni får se det som gympa och vrida på huvudet ;-) Här har jag iaf målat våt i våt och sen har jag låtit det torka. Därefter har jag gått på den igen, lager på lager. Så här blev den.
 
 
Jaha!! Vad gör jag för fel nu då!! Den blir på fel håll också!! Åhhh!! Får se om jag kan lösa detta.
Här kommer fler akvareller jag målat idag. Ni förstår, när en måste torka så målar jag på en annan.
 
 
Den är klar. Men frågan är hur går jag vidare med nästa. Hmmm har inte funderat så mycket på det än.
 
 
Det verkar som om mina bilder vänder sig alla åt fel håll idag. Jag får se om jag kan göra något åt detta. Jag har haft samma problem innan, men nu kommer jag inte ihåg hur jag löste det.=( Ni får ursäkta så länge, jag ska försöka lösa detta. Ni ser bliderna iaf.
 
Tja, det var nästan allt denna helgen. Jo, jag har börjat på en bild med stiftpenna och flytande tusch. Så kul det är. Från det ena tekniken till den andra. =) Alltid något kul.
 
En liten påminnelse: Anmäl er till kurserna nu!! Se inlägget under. 
 
Jag önskar dig en skön söndagkväll och en bra kommande vecka.
Tack för du tittade in här igen.
 
Välkommen tillbaka.
 
Kram Jaana
 
 
 

Kommentera inlägget här :