Starka färger

Hej. 
Nu har jag varit igång i ateljén med en massa målningar i olika tekniker. Lite olja, akvarell, flyttande tusch och stilftpenna och akryl.
Den stora tavlan i olja som jag börjat på är inte klar, men jag har gått på den helt galet! Vet inte hur den kommer att sluta, abstrakta blad i backgrunden och blommor på gång över det. Om den inte blir bra så kommer den att bli ett bidrag till majbrasan. Så här ser den ut just nu. Fortsättning följer.
 
 
Jag har gjort klart denna. Ljuset är nog inte det bästa på fotot.
 
 
Och så envisas den att hamna fel håll igen!! Åhh vad det retar mig, jag har den åt rätt håll i datorn. =(
Här är en till med flytande tusch.
 
 
Idag har jag jobbat med akryl färger i glada toner. Det är så kul att växla mellan de olika teknikerna.
 
 
Jag har haft flera hos mig nu som målat abstrakta ansikten i härliga färger. Det gav mig inspiration till denna kvinna. Henne hittade jag bland mina gamla skisser och så målade jag henne efter skissen. Sen var ju jag också tvungen att prova göra ett ansikte. Så här blev den.
 
 
Sen när jag ändå höll på och kladade med färger, hittade jag en fin bild från internet, som jag skrev ut. Bilden gav mig inspiration till att måla ett fordon. Fråga mig inte vad det är, men kul var det. Den är inte klar. Jag måste titta på den ett tag och fundera vad mer som skall göras. Jag vet redan att en del måste ändras.
Jag tycker det är konstigt att jag ser en målnig som jag håller på med på annat sätt när jag tagit foto på den. Då ser jag om något är "fel" och måste ändras. Givetvis tittar jag på den i ateljen också.
 
 
Så här ser den ut nu. Tja, ett fordon liknar det iaf, men var den slutar får vi se =)
 
Ja det var vad jag hittat på sista tiden. Tack för titten här och välkommen igen.
 
 
Kram Jaana
 

Kommentera inlägget här :