Påsken kort och gott

Hej. 
Så nu är den över igen, påsken! Så fort det går. Fyra dagars utställning. 
Jag tackar Sandra Jönsson för lånet av fotografierna. Så mycket beröm hon fick! Härligt kunna visa upp en ung talang =) Jag hoppas alla de som var och beundrade hennes fotografier kommer att anlita denna duktiga tjej för olika uppdrag. Även om Sandra är mammaledig just nu, ta kontakt så kan hon bedömma när hon har möjlighet ta uppdrag. Jag önskar Sandra lycka till =) <3
Paulina och Annie gästade oss under långfredagen. De minglade på och jag tackar för trevligt sällskap. Annie tröttnade dock efter ett tag på alla vuxna som bara pratade och pratade. Hon lånade datorn och surfade på bolipompa. Tur, för vi vuxna var nog lite tråkiga i hennes ögon ;-)
Jag sammanfattar påsken i år som toppen. Massor av trevligt folk som kom. De avlöste varandra i en jämn ström, även om det bitvis var lite trångt så upplevde jag folk glada och hade humor. Underbart med skratt och härlig energi från besökarna. Verkligen kul mingel. Ja ni märker jag gillar det. 
Många eller största delen av besökarna åkte efter vår nya karta med HKG, Humleslingans Konstnärs Gille. Måste säg att den har varit en succé! Lite tips på vad vi kan förbättra och förändra  till nästa år fick vi. Vi tar detta till oss och utvärderar. Vi är ju som sagt innan helt nybildad förening så vi tar tacksamt emot tipsen. Vi kan alltid bli bättre.
 Blt, Blekinge läns tidning, kom på oväntat besök och då hamnade jag i tidningen. Trevligt =)
De skrev positivt om HKG och det gillar jag =)
Under påsken fick jag besök av ett härligt gäng på mopeder. Helt underbart sätt att ta sig runt på, komma nära naturen och det går i lagom takt så man hinner se, berättade detta glada gäng som dök upp hemma hos mig.
 
Visst ser det kul ut! Nästan så man önskar sig en moppe ;-) Jag var bara tvungen att visa det för er.
 
Under påsken hade jag besök av mer lång väga gäster, Pille och Anne, från Damnark. Pille finns med i boken med Kenneth när han reser runt i norden. Pille är sotaren i boken. Jag är tacksam för dessa glada vänner alltid dyker upp på mina utställningar.
 
Pille och jag med boken uppslagen med texten om just sotaren Pille i Köge.
 
Ja, det får vara nog om påsken. Alla ni som inte var hos mig och minglade och tittade på min konst, ni är välkomna en annan gång. Ring gärna innan eller om ni ändå har vägarna förbi, tveka inte. Sväng inom.
 
Nu är vi tillbaka i vardagen igen och igår kväll hade jag ett sådant underbart, härligt gäng inne i ateljén. En enorm glädje och inspirerande energi fylde hela ateljén och jag bara stormtrivdes. Jag är så tacksam för alla dessa stunder när jag får vägleda andra och se deras utveckling. Jag hoppas ni som var med är nöjda.
 
Om någon är sugen på prova på så kan du höra av dig så löser vi detta.  Jag lovar att ge sig hän och skapa är bra både för knoppen och kroppen.
 
Nu önskar jag er en trevlig kväll och tack för du tittade inom här igen.
 
 
Kram Jaana
 
070-247 40 09
 
 

Kommentera inlägget här :