Utställning på Rökeriet i Åhus och nytt jobb

God morgon!
Jag har upptäckt att jag alltid börjar skriva om vädret....Nu med började jag, men suddade ut det igen. Ni vet ju hur vädret är och inte kan vi påverka det heller, så nu lämna vi det med en gång.
 
Det händer lite omkring mig nu och det är spännande och kul. 
 
Jag har några damer på kurs. Ibland händer det saker i ens liv som gör det svårt att vara med vid kurstillfällen, men sådant löser vi. Vi flyttar kurstillfället till en gång när vi alla kan. =) Inga problem sådant. Så i em har jag ett sådant tillfälle med mina damer. Älskar se deras utveckling och att jag får vara delaktig i denna processen.
 
Jag har nästan tömt ateljén på tavlor, nästan ;-) Jag har en pågående utställning på Åhus rökeri. Jättetrevligt ställe. 
 
Bland andra kan ni se dessa som hänger i Åhus. Fotona är tagna här hemma.
 
 
Det händer lite till framöver nu. I november blir det höstsalong i Stärkan i Edenryd (ligger utanför Bromölla) den 16 och 17 november.  Jag får sätta igång och producera eftersom många av mina verk är i Åhus. Det är alltid kul att visa upp något nytt. Ska bli kul sätta igång igen.
 
En liten hemlis måste jag berätta. Jag byter jobb i november och börjar jobba i en förskola i Bromölla som sökte en förskollärare med skapande som intresse. Åh, så spännande tänkte jag och sökte och fick jobbet. Detta ska bli spännande och utmanande att få vara delaktig i deras utveckling av skapande verksamhet. Det blir snurrigt i början, lära känna nya barn, kolleger och föräldrar. Deras sätt att arbeta. Ser verkligen fram emot detta. Jag hoppas kunna bli en tillgång och kunna dela med mig av mina erfarenheter vad det gäller skapande, omvandla det så det passar verksamheten.
 
 
Här visar jag upp ett stileben som jag byggt upp för mina kursdeltagare. Jag har målat av det själv också. Nu torkar den så ska jag se hur jag går vidare sen. Jag har målat min i olja och de målar i akryl...
 
Tänk nu på att vi närmar oss snart jul. En annorlunda present kan vara att ge någon ett presentkort på ett prova på tillfälle. Det kostar 350 kr och jag har allt som behövs för det tillfället. 
 
Är ni ett gäng som vill göra något tillsammans, så bara hör av er =)
 
Innan jul, typ slutet av november och i början av december har jag jultema här i ateljén. Då tänkte jag vi målar julkort. Väldigt trevligt kunna skicka iväg handmålade julkort. För att kunna vara välförbered med material krävs det en anmälan till detta. Jag återkommer snart med datum, tider och priser. Du kan redan nu anmäla om du är intresserad, en intresse anmälan är inte bindande, bara en liten hänvisning till mig om det finns intresse för en sådan aktivitet.
 
Här nedan har jag länkat till Rökeriet i Åhus. Välkommen att se utställningen där.
 
Ha en trevlig söndag och välkommen hit igen.
 
Kram Jaana
 
 

Kommentera inlägget här :