Boksläpp med Kenneth och Dogge.

Hej!
Oj, vilken helg jag haft!! Vår nya bok om Kenneth har släppts. Denna gången åker Kenneth ut i Europa och reser runt där med sitt gäng. Annie, Tant Hulda, Clownen och Musen är med Kenneth på hans resa. När de kommer till Italien träffar de på Dogge Doggelito som hänger med dem återstående resan. I boken får man lära sig hur man hälsar på olika språk. 
Det är en otrolig känsla att få hålla boken i handen och se sina illustrationer. 
 
Så här ser den nya boken ut! Vi vet ju vi detta laget att Paulina som skriver böckerna är en arbetsmyra så hon har sett till att Dogge själv kom till Olofström och var med på boksläppet! Wow!! Vad häftigt!
Dogge körde på och han fick sällskap på scenen med Susekullens små dansare. Vilket minne för dessa härliga barn.
 
 
Ett litet bildbevis på att jag har träffat kändisen. =) Dogge fick en Doggedocka som var gjord av duktiga Paula, som gjort de andra dockerna.
 
Jag kommer att ha den nya Kenneth-boken här i ateljén om någon är intresserad av att köpa den.
 
Idag har jag varit igång tidigt. Jajamen, fast vi flyttat klockan tillbaka och vi var på fest igår. Jag har målat en stund på morgonen och sedan har jag haft kurs. Måste säg det igen, så duktiga de är mina kursdeltagare!! Ser en härlig utveckling hos dem. Underbart att få vara delaktig.  Det får mig att tänka tillbaka på hur jag själv har en gång i tiden börjat och sedan övat, övat och övat! Tro mig, jag blir aldrig fullärd! Utvecklingen går dock framåt och det är spännande, utmanande....ja, jag älskar det. =)
 
 
Måste visa en bakgrund som jag har gjort. På den kommer jag att måla blommor på. Får se hur det kommer att bli. Här nedan ser ni en jag också påbörjat.
 
 
På båda har jag målat bakgrunderna i akryl och använt vatten så att färgen runnit. På denna nedersta ser ni att bakgrunden är något ljusare än den ovan. Här ser ni också att jag skissat lite och börjat måla en gren med blad.
 
 
Så här ser den ut nu med blommorna på. Nu får den torka och sen får jag fortsätta. Den är inte klar. 
 
Idag har även Mats och Bert kopplat ström och sett till att jag får in en luft-luft in i ateljén. Tur Bert är elektriker och hjälper oss. Ser fram emot att ha varmt och mysigt i ateljén.
 
Jaha, nu önskar jag er en trevlig kväll. Tack för du tittade in här igen.
 
Välkommen tillbaka
 
 
Kram Jaana
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :