Semester igen och snart Hjulrunda

Hej!
Nu har jag inte skrivit på jättelänge. En massa har hänt, ja det är ju så, livet går vidare fast jag inte hinner skriva här. Tur det!
Jag har varit på välbehövlig semester på Gran Canaria tillsammans med min sambo och ett par goda vänner till oss. Vi har verkligen haft det mysigt, soligt och varmt. Det är lite lättare att härda ut i höstmörkret nu när man har fått lite extra solvitaminer. Snart är det advent och julen närmar sig och då tänder vi ljus överallt. Efter nyår så vänder det igen och vi går mot ljusare tider och då blir allt lättare igen.
Tro det eller ej, men Kenneth och Hulda ansåg sig behöva semester också och hade smygit ner i resväskan! Japp, de var med på Gran Canaria. 
 
Havet vill Hulda och Kenneth se, så jag tog med dem ut och de fick njuta av utsikten och solen.
 
 
Vi tog oss en morgonpromenad varje morgon, sen fick de vara på rummet, för jag hade ingen solskyddskräm som passade dem. Som tur var hade Kenneth lite läsning med sig.
 
Efter semestern så har jag börjat nytt jobb. Jag jobbar på en annan förskola nu. Det känns jättespännande att jobba på annat ställe. Jag håller på att jobba in mig, lära mig barnens namn, rutiner m.m. Det snurrar i huvudet lite, men det ordnar sig. På förskolan sökte man efter en förskollärare med skapande som intresse och då tyckte jag att det passade mig bra. Jag hoppas kunna komma igång så smått med mer skapande tillsammans med barnen och omsätta mina kunskaper till förskolan.
 
Jag håller på för full nu och förberreder mig inför Hjulrundan i Näsum, en julmarknad som är öppen den 24/11-2013 mellan kl. 14,00-18,00. Efteråt är det konsert i Näsums kyrka med Novah gospelkör kl.18,30, som är gratis tack vare sponsorer.
Jag kommer att ha min bok, Den fula brevlådan med mig och alla Kenneth böckerna. Det är jättebra tillfälle köpa dem som julklapp. 
Jag kommer att berätta vad jag gör i min atelje och vad jag erbjuder, kurser, event osv. DU är välkommen till Hjulrundan och träffa mig. 
 
DEnna veckan har jag  varit och plockat ner min utställning som jag hade på Åhus rökeri. Missade du den och ändå är nyfiken på min konst är du välkommen ut till mig och titta.
 
Dessa två här nedan har inte varit med på utställningen, utan dem kan du se hemma hos mig. De är till salu om du är intresserad.
 
 
Kanske jag tar med någon tavla till Hjulrundan och visar.
 
Nu hoppas jag att du har möjlighet att besöka Hjulrundan och även komma mingla med mig, köpa julklappar i form av böcker, kanske ge någon ett presentkort i julklapp, "Prova på" tillfälle eller till en målarkurs.
 
Är du nyfiken på  att måla så är det bara att ta kontakt med mig =).
 
Tack för du tittade in här. Välkommen igen.
Vi ses på söndag på Hjulrundan =)
 
 
Kram Jaana
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :