Presentation av bokförlaget SPAM och annat smått och gott.

God morgon!!
Nu är jag igång och målar igen. Det går i perioder vad jag målar och just nu är det olja. Akvarellerna ligger på köksbordet och tar upp det ändå, för jag har något alltid på gång även där. Har gjort några akvareller också, men det mesta fokus ligger på oljan just nu. 
Jag tycker det ska vara roligt att måla. Kör det ihop sig på en bild jag håller på med får den stå tills lusten kommer till den igen.
Ja men det har jag sagt innan eller hur? Kanske något senil, men jag har ju berättat om Josefs Fyra dödsryttare eller hur? Jag har oljeversionen kvar att göra och den retar mig varje gång jag ställer mig vid staffliet. Vi är inte överrens alls. Nu har jag vänt på duken så jag slipper se den ett tag. Den får mogna i huvudet, sen kommer den alldeles säkert.
Jag kommer inte visa några nya tavlor här innan påsken eftersom jag vill att så många som möjligt kommer och se dem här hos oss.
Nu svamlar jag färdigt igen.
 
Jag skulle presentera SPAM för er.
Vi kommer som säkert ingen missat nu, ha invigning av ateljén, boksläpp och konstutställning.
På långfredagen kommer vi att gästas av bokförlaget SPAM, Per Martinsson.
 
För er som inte vet något om SPAM så skriver Per så här:

SPAM startades 2007 av mig Per Martinsson, av den enkla anledningen att ”de stora förlagen” inte var intresserade av ”de mindre författarna”. Det gjorde mig arg! Jag skriver och ger ut böcker efter eget tycke och smak. Jag är ingen lysande författare, jag är inte ens säker på att de ”riktiga” författarna gillar att jag kallar mig författare. Jag är inte heller säker på att de ”riktiga” förläggarna gillar att jag kallar mig förläggare. Men det struntar jag i! Det är min absoluta uppfattning att jag aldrig ska ta mig själv eller min tillvaro på så väldigt stort allvar, därför ska detta vara ett förlag med "glimten i ögat".

En god vän och kollega sa för länge sedan: "Man har aldrig roligare än vad man gör på sig". Jag har allt sedan dess använt mig av uttrycket. De som, till äventyrs, känner sig väldigt seriösa blir nog alltför besvikna för att kunna ta del av detta förlags eskapader och infall, tyvärr. Och då är det nog lika bra att dessa vänder sig till andra och mera intellektuella förlag. Jag har bestämt mig för att vara tillräckligt intellektuell, inte mer!

 

SPAM ger ut böcker under parollen En bok är en bok, är en bok, är en bok, en läsplatta – platt intet!

SPAM är två dedikationer; till Monty Python Flying Cirkus (SPAM), mina barn Sofie, Peter, Anders, Mattias (SPAM) och det vore kul om ”mina” böcker låg på varje kvinnas/mans sängbord likt (SPAM) som ”besudlar” våra datorer!

Kom och träffa Per här hos oss på långfredagen och se vilka böcker han har med sig. Han har läsvärda böcker =). Naturligtvis innebär det att boksläppet blir en överraskning också ;-)

Nu blev det en massa att läsa. 

 
Visar en gammal målning.
 
Tulpaner är också något jag målat i massor. Både i akvarell och i olja. 
 
Ibland förändras målningar efterhand och blir konstiga. Det är länge sen jag målade denna. Märkligt, hur tänkte jag? ;-)
 
 
En stor äppeltavla, gjord för några år sen.
 
Som ni ser variera mina motiv. Denna är faktiskt i akryl. 
 
Det ska bli jätteroligt få leta fram alla gamla tavlor som jag gjort och ta in dom sen i ateljén. Titta och leta inspiration, se om jag har utvecklats eller om jag harvar i gamla hjulspår. Jisses, vad kul det ska bli.
 
Ateljén är snart klar. Lite om målningar och så el...in med mina saker. Fast allt hinner jag inte få upp till påsken. Jag måste få känna mig fram vad som ska vara var. "Jobba in" mig så att säg.
 
Jag har sagt det innan och kan inte säga det för ofta,  jag har en fantastisk sambo som tror på mig och som byggt ateljén till mig. TACK,  Det finns inte ord för min tacksamhet.
Jag får förvalta min "målargåva" på bästa sätt nu och vara evigt tacksam för den också. Den skänker mig sådan lust och ro när jag får snöa in mig i mitt skapane..
 
Nu blev det en dela att läsa, lite bilder. Jag hoppas jag kan locka er komma till invigningen och utställningen i påsk.
 
Jag hinner nog in här och svamla lite innan påsk. ;-)
 
Varmt välkomna!
 
Tack för titten in här igen. Du är välkommen tillbaka.
 
Kram / Jaana
 
 
 

Kommentera inlägget här :