Nu närmar det sig!!

Hej!
Söndag kväll. Jag har vairt uppe med solen båda dagarna. Ingen väckarklocka, bara solen/ ljuset tvingade upp mig. Det är nog varning på mig nu! Varför har jag inte vett och sova när jag är ledig? Dagen blir ju längre på något vis när man är uppe med solen, man hinner en del.
Jag har städat ut alla verktyg, målarspannar, elgrejer ut ur ateljén. Lastade dem utanför fint, så min underbara sambo tog hand om dom sen. Själv putsade jag fönster, städade och sen började vi kånka. In och ut mellan huset och ateljén. Tavlor i högar, målarsaker, böcker, mera tavlor...så smutsigt det blev inne i huset, för inte tog jag av mig skorna inte. Det är ju jag som får städa ändå...=) Det var skönt att få det gjort. Det börjar liksom bli på riktigt. Än är inte allt ute, men mycket.
Idag har jag putsat fönster på huset och städat efter all flytten. Det känns också jättebra, få ordning till påsk.
Fortfarande fast vi kånkat ut en massa så finns det en massa kvar i huset!!!! Vi bor ju inte minimalistiskt. Tror nog vi är några hamstar, både jag och Mats. Vi samlar på en massa.
Det syns iaf vilka som bor i huset. Tror folk tänker konstiga människor, antagligen ;-) Jag är lyckligt ovetandes iaf. Mats med =)
Efter allt slit i helgen, så blev det en överraskande avslutning 
 
Riktigt god hamburgare på Bellas Palce. Vi hade tur som kom som vi gjorde, för bara en liten stund efter oss kom en hel buss med folk. Roligt att det kommer folk till Bellas, ett fantastiskt fint ställe. RockaBilly musik i bakgrunden. Oj, vad jag hade lust att dansa, kunde dock bärga mig. Hade sett roligt ut mitt bland alla matgäster. Benet gick i takt hela tiden under bordet.
 
Den här mannen har flyttat in i ateljén. Där hör han nog hemma.
 
Gästboken har kommit på plats. 
 
Detalj från en tuschteckning....och en till detalj....
 
Nu snart så.... =)
 
Höll nästan på att glömma! Vad trevligt skrivet reportage av Kristianstads bladet. Stort tack till Roger Bing.
 
Jag väntade mig en liten hörna i tidningen, men blev glatt överraskad. Verkligen kul. Än en gång TACK!
 
 
Ha en trevlig söndags kväll.
 
Tack för du tittade in här.
Välkommen tillbaka
 
 
Kram Jaana
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lykke Hägg

Hej Jaana och lycka till med din utställning i påsk och framöver. Lykke

Svar: Tack =)
Jaana Juliusson

skriven

Kommentera inlägget här :