"Prova på-are" tillbaka i ateljén

Hej!!
Vad roligt det är när man känner energin från folk som vågar ge sig hän och ge utlopp för sin kreativitet.  Ikväll har jag haft återbesök i ateljén av två enegriska kvinnor. Vi har jobbat vidare på deras verk från förra veckan och så har de börjat på nya. 
 
Så spännande följa och leda dem i sitt arbete. Här är den ena som blev klar ikväll.
 
 
Här är den andra som blev klar. Så modiga dessa tjejer är! Så mycket spännande man kan plocka fram i sina bilder.
Deras bilder är långt ifrån min stil, men det händer att jag också ger mig på och bara ser vad som händer. Så här ser min oklara duk ut. Den har jag förberett innan tjejerna kom för att förklara, tipsa och visa.
 
 
Jag vet inte vad jag ska göra mer på den, men det kommer nog till mig. Tjejerna jobbde på bra ikväll och började på nya dukar.
 
 
Vi jobbade med maskeringstejp, som synes.
 
Den här tavlan är inte klar än, men hon jobbade på bra med den, men jag får inte visa resultatet än för er, för hon är inte nöjd själv och det måste man vara. Så kära vänner, ni får vänta.
Ni får se den andra som också är under process än.
 
Här sitter tejpen kvar och så här ser den ut utan tejp.
 
 
Oj, beklagar att bilden är lite oklar. Jag hoppas kunna visa er den sen igen när den är klar. Vi bollade lite ideér om hur man kan gå vidare på den. Det ska verkligen bli kul att följa deras arbete. De är så modiga och duktiga.
Man blir glad åt deras kreativitet och energi.
 
Så är du sugen, tveka inte, hör av dig och prova på du också.
 
Tack för du tittade in här igen.
 
Välkommen tillbaka.
 
Kram Jaana
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Karin

Så kul att följa det vi gjorde! Med en så bra och engagerad ledare som du Jaana så är det såå roligt!!kram Karin

Svar: Tack! Det är kul när ni går så in för er uppgift. Härligt
Jaana Juliusson

skriven
#2: karin

Så roligt att följa det vi gjorde! Med en så engagerad och bra ledare så blir det såå roligt!kram Karin

skriven

Kommentera inlägget här :