Lite bilder i januari.

Hej igen!
Nu rullar det på i rasande fart. Lite sjuka har vi varit och mitt i allt har min dotter tagit examen och kan titulera sig som sjuksköterska.
Nu börjar det verkligen för henne att omsätta sina kunskaper i verkligheten och lära sig ännu mer. Det är ju som bekant ett livslångt lärande vi gör under vår tid på jorden och det börjar redan så fort vi födds. Vi ska lära oss saker som senare i livet är helt automatiserade och som vi inte ängnar en tanke åt och kan koncenrera oss på annat, som skapande =).
Jag har inte hunnit skapa något just nu, min tid har gått åt till att planera och skriva ner vad jag vill göra när min atteljé är klar. Vad jag ska erbjuda Dig om Du kommer till mig. Jag hoppas på många intresserad som vill vara med och skapa tillsammans med mig och kanske lära sig lite av mig och jag hoppas jag lär mig av Er som kommer. 
Jag kommer att presentera mer snart vad som kommer att hända i atteljén och vad jag erbjuder.
Nu måste jag vi bli klara först. Jag börjar bli smått nervös. Vi har tänkt ha invigning i påsk. Min sambo som har koll säger bara att jag kan vara lugn, men eftersom mina kunskaper i byggbranchen är begränsade är jag nervös.
Jag får helt enkelt lita på honom. Tänk er, han har snart gjort en attelje till mig. Jag svävar på moln.
 
Jag tänkte visa några bilder jag gjort innan, för jag har en massa som jag inte visat för er.
 
 
Ibland leker jag bara och vet inte hur det ska bli. Här är ett exempel.  Lite lek med akvarell.
 
Denna har jag också lekt fram. Ibland får jag önskemål av någon och då får jag försöka göra som önskas. När  Jane och Pär gjorde vid sitt kök ville de ha 2 tavlor med rött, svart och vitt på. Motivet fick jag välja själv och då blev det så här.
 
 
 
Den här gula oljemålningen är också ett önskemål. Den är en födelsedagspresent till Åke. Jag fick bara en önskan om färgerna och eftersom jag är glad vid att måla blommor så blev det så.
 
Så har du önskemål så kan det hända jag kan uppfylla dem. ;-) Man vet aldrig.
 
Nu tackar jag dig igen för Du tog dig tid till att titta in här. Välkommen tillbaka.
 
Kram Jaana.
 

Kommentarer :

#1: Karin

Åh så fina blommor! så vackra skuggor och färger. jag har målat lite blommor nu men det är inte lätt att få till det med skuggor. Vill lära mig! Så vackert Jaana!!

Svar: Tack Karin. Du kommer till att lära dig!
Jaana Juliusson

skriven

Kommentera inlägget här :