God fortsättning och detta är på gång just nu.

Hej igen!
God fortsättning på 2013. Jag hoppas ditt nya år har börjat fint.
Själv har jag fått ta tag i mitt liv, vad gäller vikten/ sockerintaget precis som alla andra efter alla julens mysstunder med goda fikor och godis. Jag bantar inte så, men jag måste bli av med mitt sockerbehov!! Så har jag startat en 20 dagars Detox kur som går ut på att man äter nyttigt och dricker Detox blandat med 1,5 liter vatten. Jag måste säg att det funkar!! Jag är inte sugen på sött. Jag har hållit på en vecka och det känns helt okej, Detoxen rensar ut slaggprodukterna.
Samtidigt utmanar jag mig själv få upp min kondis som naturligtvis inte är underhållen. Jag tränar på något sätt varje dag i ca 1 timme och det ska jag göra i en månad, sen borde min kondis vara igång så jag kan träna bara 3 gånger per vecka. Oftast blir det Zumba, för jag gillar det. Det är mitt mål vad gäller hälsan.
Det är inte det den här bloggen handlar om utan mitt skapande, hade jag tänkt, så tillbaka till det.
Under helgerna har jag avsluta  ett par illustrationsjobb och känner att nu kan jag komma igång igen med lite annat skapande igen.
 
Den här akvarellen är gjord efter ett foto som jag tog i somras hemma hos min kära vän, Irene. Den gjorde jag häromkvällen. 
Jag har flera oljemålningar på gång nu och dessa är inte klara men jag vill visa dem ändå.
 
Som ni ser är den inte klar, Från början hade jag inte tänkt så här, få se vad som kommer att hända med den sen. ( När den torkat .)
 
 
Den här damen är inte heller klar, på något sätt ser hon flummig ut eller är hon sjuk? Vet inte. Hon får torka så får jag gå på måla igen. 
 
 
Denna oljemålning har legat länge och väntat på min lust ;-) Den får också torka nu, så får jag se vad jag ska göra med den. Ni som känner igen den så är den från Liavägen, fast jag har ändrat lite på den.
 
 
Denna vet jag inte om jag vågar röra igen. Den bara blev till på några minuter. Jag bara tog penslen och lätt den svepa över duken och det funkade!! Den är liksom gjord i bara några få streck, då talar jag om kvinnans ansikte. Det syns ju att jag släppt allt och kladdat på. Önskar det skulle funka så bra varje gång. När jag började tänkte jag skit samma hur det blir, den går att ändra.  Vågar man röra den? Får fundera på detta.
 
Så nu ser du lite vad jag har på gång. Jag kommer att visa fler gamla bilder också i fortsättningen för jag har ju gjort så mycket och jag kan inte visa allt på en gång, så lite i taget.
Du vet väl att du är välkommen att kommentera mina bilder och inlägg om du tycker något. 
Nu önskar jag dig en trevlig kväll.
 
Tack för att DU tittade in igen, välkommen tillbaka.
Kram Jaana

Kommentera inlägget här :