Söndag kväll

Hej igen!
Välkommen hit. Tänk att det är februari redan och snart alla hjärtans dag. Tiden rusar och snart är det påsk.
Ja, påsk! Påsken är viktig för konstnärer för då är det Konstrundan som gäller. I år infaller påsken i slutet av mars, den 29 mars är det långfredag. På påsken ska man visa upp vad man skapat och hoppas nån vill köpa. Ibland får man ros och ibland ris ;-). Jag önskar ju alltid att betraktaren gillar min konst.
Ateljén ska vara klar till påsken. Min kära sambo jobbar på duktigt med den. Det är inte lätt att ha en medhjälpare där inne som hela tiden frågar "vad jag kan göra?". Idag har jag varit inne och hjälpt till med att spackla. 
Efter det fick jag snällt gå in och det var ju bra, för jag fick en del målat igen. Vilken härlig känsla det är när det flyter på och fungera. Det är inte alltid så!!
Jag har en tavla som jag börjat på som inte vill som jag vill. Jag har gjort 2 versioner av den innan, en i akvarell och en i akryll. Det är apokalypsens fyra dödsryttare. Nu vill jag göra en större i olja. Hmmmm den vill inte eller så är jag inte på rätt humör. Jag får prova mig fram när den kan tänkas vilja samarbeta. Den i akvarell och den i akryll finns här på min blogg om du vill se, så skrålla neråt och titta. Båda är sålda.
Så här fram till påsken kommer jag att jobba med att kunna visa upp nya konstverk, så då är DU välkommen hit och titta. Kanske hittar Du något som Du gillar.
Det blir invigning av atejen till påsken, men mer info om det kommer närmare påsk. Jag längtar efter detta, få inreda och sen ha alla saker framme och jobba på.
Här är det tänkt jag visar min konst och nu blev det en massa text, ibland blir det så. Det finns en massa härligt folk som kan skriva och berätta, blogga, som fångar en med sin underbara texter. Jag älskar läsa några. 
Nu ska jag inte skriva och svamla mer utan visa bilder. Jag ska berätta detta att jag har haft en hemsida innan,( bildjaana.se) men den ska jag ta bort nu snart för jag tycker det är krångligt uppdatera den. Bilderna därifrån kommer så småningom dycka upp här.
 
 
En gammal oljemålning på en skrotbil.Rätt roligt titta på gamla målningar för man upptäcker vad man skulle göra annorlunda om man målade om den idag. Kanske har det skett lite utveckling?
 
Här är det en version i akvarell.
 
Den här tulpanen gjorde jag 2006 och jag bara älskar den.
 
Denna tulpan gjorde jag efter ett litet foto i en tidning. Min äldsta son Lars har den.
 
Denna lilla akvarell är målad på handgjort papper.
 
Nyporosor har jag målat mycket.
 
Dessa 6 tavlor har jag målat till min syster för några år sedan.
 
 
Dessa stenar har jag kämpat med!! De har liknat köttbullar, deg och gud vet vad. Gissa om de var svåra att få till. Jag får ge mig på stenar sen nån annan gång och hoppas det går bättre. Tavlan är såld iaf. =)
 
Denna är i akryl och motivet från Hasslö, på mitt vis.
 
Blommor igen i en salig blandning och en till.
 
 
Oj, nu blev det många bilder. Som du ser så målar jag olika saker, fast blommor är mina favoriter. Nu är jag ingen med gröna fingrar som kan sköta om blommor eller kan en massa om dom, men jag tycker om vackra blommor och målar gärna dom.
 
Det får vara allt för ikväll, hoppas du gillade något av det du sett.
 
Önskar nu Dig en trevlig kväll. Hoppas Du tittar in här igen snart. 
 
Kram Jaana
 
 

Kommentera inlägget här :