Städat och målat lite.

Hej!
Ja då var vi redan vid 3:dje advent. Tiden bara rullar. Jag har hunnit storstäda inne i ateljén och fått mer i ordning. Plockat undan och flyttat runt bland mina arbetsmaterial så de ligger mer efter hur jag behöver dem och mer lätt tillgängliga när jag behöver dem. Tror jag =). Jag får prova mig fram, men än känns det bra.
 
 
Penslar rena och fina och uppradade fint. 
 
 
Så ligger de bara en liten stund, för när jag sen börjar jobba så blir det inte så fin ordning. Får passa på och njuta av den nu medans den infinner sig. =)
 
Jag kan nu visa de doppresenter som jag gjort. Barnen är döpta nu och fått sina presenter, då är det fritt och visa dem.
En stolsits med Mumintrollet som motiv till lilla Nira.
 
Heidi fick en mätsticka som jag fotade i delar för att kunna visa motiven. Nalle Puh.
 
 
 
 
Roligt att göra barnmotiv, hoppas de blev nöjda små flickor.
 
Jag har idag varit inne i ateljén och jobbat. Började på en större duk, 80*80.  Det är en sak, att tänka sig hur en bild ska vara, men sen om den blir som jag vill ha den vet jag inte.
 
 
Så här kan en bild växa fram...
 
 
Jag visar inte alla stegen, men några kan vara kul att se.
 
 
Jag har målat i olja och nu tycker jag den kan torka. Ibland målar jag vått i vått men idag känner jag att den måste torka innan jag går vidare, risken för att jag skulle fördärva den fanns.Det får duga som en grund att bygga vidare på.  Jag får tålmodigt vänta.
 
Jag har gjort test illustrationen klar till en kille som skriver böcker. Jag vet att han gillar bilden, men han ska välja mellan några illustratörer, så nu väntar jag spänt om jag får uppdraget illustrera hans bok. Vi får väl se. Konkurrensen är troligen hård.
 
Jag har även gjort ett par andra biler som jag hoppas kunna visa snart, de ska användas av Halens Caming i Olofström. Spännande med uppdrag. 
 
Tack för du tittat in här igen.
 
 
Välkommen åter.
 
Kram Jaana
 
 

Kommentera inlägget här :