Årets som gått och GOTT NYTT ÅR!!

Hej! God afton!
 
Mycket har hänt under 2013! Tänk att min ateljé blev klar. Vilken känsla det var att kunna få flytta in alla mina saker i där och ha en egen utställning och invigning i påsk, 2013. Otroligt!!
Samtidigt med invigningen släppte jag en egen bok, Den fula brevlådan.
 
Ibland händer det saker som man aldrig trodde skulle någonsin bli av. Jag riktar ett stort tack till Per i bokförlaget SPAM som trodde på mig och gav ut boken.
Jag har ingen erfarenhet av att skriva böcker, men nu finns den här i alla fall =) Den är sann! Under resans gång tänkte jag att oj, vilket jobb det är....massor!! 
 
Jag kan tänka mig att  min egen författare Paulina Bengtsson har mer koll på hur det hela går till, jag är bättre på illutrera än skriva, så skriv du Paulina så illutrerar jag =) Hur många fler ska vi göra? Det har blivit 4 böcker på 2 år!! Otroligt! Vid den sista boken om Kenneth gjorde han bekantskap med själva Dogge Doggelito, som kom och var med på boksläppet. Häftigt. 
 
En annan dröm som gått i uppfyllelse är att ha kursverksamhet. Jag har haft förmånen att vägleda ett gäng damer i höst som har målat med en sådan energi och glöd.
Tack snälla ni för jag får vara delaktig i er utveckling. Jag kommer att fortsätta att utmana och vägleda er efter  min förmåga. Jag har den absolut bestämda åsikten av att man blir aldrig fullärd och det är en utmaning att vägleda och att under den resan även själv lära sig en massa.
Du som är intresserad av att gå en målarkurs, tveka inte, kom och prova på!! Det är en sådan härlig känsla att bara ge sig själv tid och skapa. 
Jag har även haft en del andra evenmang här och hoppas kunna få fortsätta med det, så bara hör av er.
 
Nu när jag summerar lite av det som hänt under året är jag allra mest tacksam mot min sambo Mats som lagt ner massor av tid och byggt ateljén till mig. Utan hans byggkunskaper och hans goda vilja hade jag inte kunnat förverkliga min dröm. Han är en enorm stöttepelare och idespruta. Tack kära du!!
 
Nu vill jag tacka alla som varit och målat, gått kurs, provat på eller varit delaktig på något evenmang här hos mig. Utan er hade det inte blivit något. TACK!!
Tack även till min Lena som alltid tror på mig.!! 
Välkomna igen!
 
Ha en trevlig nyårsafton med massor av trevligt sällskap, god mat och var försiktiga med smällarna.
 
Önskar er alla ETT GOTT NYTT ÅR!!
 
Många kramar från en tacksam Jaana.
 
 

Kommentera inlägget här :