Mässa och upp packning.

Hej!
En ny vecka. I helgen har jag varit på Sommarlust i Kristianstad på hälsomässa. Det var välplanerat och med massor av besökare.
Jag vet inte om jag var på rätt plats, tror inte riktigt på det eller så förstår inte folk att skapande kan vara bra för hälsan. Jag är helt övertygad om det iaf. Kanske skulle jag skyltat med att skapande är själavård. Det var första gången jag deltog på en mässa, så är lite ringrostig på sådant. Jag som också är förskollärare vet att livet är livslångt lärande, lärde mig något av detta iaf.
Jag satt och myste, studerade folk, pratade med en del trevligt folk som var nyfikna på mig.  Jag hade som tur med mig virkenål och garn!! Ha ha ha, japp, jag satt och virkade, studerade folk och filosoferade över hur jag ska göra ev nästa gång när jag ska på mässa.
 
Färgerna är fel på bilden. Jag vet inte varför de blev så, men det är ljusgrönt, gult och ockra. Det blev några rutor i lördags, men det är jättebra, för det jag tänkt ha rutorna till behöver jag ha 55 st!! Hmm jag säger inget om när det ska vara klart, men jag jobbar på det.
Fast jag ska inte göra som jag gjort med mina raggsockar. Jag har börjat sticka raggsockar. Det var ett bra tag sen. Jag vill lära mig hur man gör, men jag gillar inte sticka så de ligger nu, för jag kommit till hälen och det är inte kul. Mamma säger att hon hinner dö innan jag får dom klara. (Hon ska visa mig hur man gör hälen) Jag brukar skoja med mamma om att jag  är lugn i det för mamma har inte tid och dö än, hon är för nyfiken för det.
Efter hälsomässan träffade jag några väldigt goda vänner och vi åt god mat på Ocean City. Därefter så såg vi musikalen Jesus Christ Superstar. Jag tyckte den var toppen. Jag har aldrig sett den innan. Maffigt!
 
I går hade jag en riktig slöedag. Vi var hos min stora förebild, Troels Kirk och såg hans mäterliga målningar. Vilken teknik han har. Otroligt.Jag kan stå och studera honom hur länge som helst.
Har du aldrig sett hans målningar så ta chansen och se dom. Ja, det är ju ett måste egentligen!!  Vilken mästare han är!! Ja, ni fattar jag är såld på hans målningar. Dessutom är han jättetrevlig.
För er som inte vet var ni hittar denna mästare så finns han på Kulturhuset No 13 i Näsum. Här är ett tittskåp han gjort. Bara kolla in vilka detaljer. Ni måste se det irl.
 
 
Idag, måndag började jag med att köra ut till stationen i Bromölla och tittade på det jag målat på stolpen i väntsalen. Jag hoppas det får vara ifred.  Det ska bli en utställning på stationen om fossiler och utstidsdjur.  I taket hänger ett stort djur, som jag tyvärr glömt vad det är och i väntasalen blir det montrar med information och fossiler. Jag har målat en tidslinje på en av stolparna.
 
 
Det var inte lätt att skriva på frihand på den och den är inte precis jämn heller, men jag fick dit det. En döskalle gjorde jag på den också, men det är konstigt för allt jag gör så ser det snällt ut.
 
Ni ska tro att jag blev nipprig när det gick upp för mig att Paulina lyckades ge kungen en Kenneth bok!! Hon är otrolig denna kvinna. Tänk er, våran Kenneth till lilla Estelle. Jag är stolt över dig, Paulina Bengtsson! Det ska vara du till det. Grattis! ( Kungen och drottnigen var i Olofström på besök)
Det var en liten parantes som jag bara var tvungen och nämna =)
 
Idag har jag varit ute i ateljén och börjat packa upp mina saker. Så mycket som ska upp. Försöker hitta platser som jag tror ska bli bra. Vi får se när jag börjat jobba på allvar om jag sen flyttar runt det.
 
 
Hyllor har kommit upp och mina konstböcker på plats. Behöver fixa bokstöd och sortera upp dem lite, men det hinner jag.
 
 
Mina älskade oljefärger <3. Ser ni så fina tulpanerna fortfarande är. De fick jag i påskas. Härligt när de står så länge. Alla mina blommor som jag fick i påskas står jättefint än.
 
 
Till och med ProMackersen har kommit ut i ateljén.
 
 
Det gamla skåpet ska kanske var så här.....Nu i alla fall.
 
Jag jobbar för att få i ordning så jag kan börja måla igen. Det kliar i fingrarna och det är ju snart påsk igen och då måste jag ha nya alster att visa ;-)
 
Snart kommer jag informera om när jag har prova på dagar och då kan du får anmäla dig om du är intresserad. Jag ska skynda mig och göra i ordning.
 
Nu har klockan hunnit bli kväller och imorgon är en ny dag.
Tack för att du tittade in här igen. 
Välkommen tillbaka.
 
Kram Jaana
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :