Lite olja och lite akvarell.

Nu känns det att jag måste komma igång att måla nytt igen. Jag har en massa små projekt på gång vid sidan om just nu, så något skapande har jag ju på gång, men jag menar på duk och olja.  Har flera dukar som är skissade och väntar, men på något vis känns det som om jag ska inte göra det nu, utan bara kasta mig över en duk och se vad som händer. Hmmm det får nog bli denna veckas jobb...
Få ställa mig vid staffliet och se vad som händer sen....
Jag har ju genom åren målat massor av blommor. Konstigt, för jag har inga gröna fingrar och kan inte namnge dom, men kan beundra deras skönhet.
Här kommer några som jag gjort.
 
Dessa är lite starka i färgerna. Här kommer några till...
 
Dessa tre tavlor är sålda.  Båda dessa serierna är i olja.
 
 
Akvareller har jag gjort massor. Vallmo har varit något jag målat ofta. Denna är en akvarell. Här är en till.
 
 
Denna har nog de flesta sett, motivet har jag gjort till Vikinga marknaden. Tusch.
 
Julmotiv. Denna lilla vätten står och väntar under misteln. Tavlan ägs av min yngsta son Mattias.
 
Den som väntar......Tavlan är såld.
 
Lite olja och lite akvarell blev det ikväll.  Vi närmar oss juletider så ....Fram med penslarna =)
 
 
Tack för att DU tittade in här igen. Välkommen tillbaka.

Kommentera inlägget här :