Olika tekniker

Nu tycker jag att det är dags för ett nytt inlägg igen. Jag fortsätter med lite bilder som jag gjort tidigare.
Som jag berättat innan så tycker jag olika tekniker är kul. Här vill jag visa en bild som jag gjort på min yngsta son när han var i tonåren och fotbollen var hans liv. Denna har jag gjort genom att klippa, riva, klistra, tejpa...en annorlunda bild, men väldigt rolig att göra.
 
 
Kom tänka på den när jag hade varit på besök på folkhögsskolan i Önnestad och där höll eleverna på med liknande uppgifter. Vilken känsla det var att komma in där och se alla kreativa .....hade gärna börjat på konstskola igen =)
Jag har tidigare visat Gudahagen i akvarell och jag har även jobbat och lekt med det motivet i grafiken, blandat med bakgrunder som hör ihop med vikingamotivet. Här är ett exempel.
 
Detta är väldigt kul. Det finns så mycket kul att hitta på. Jag hade häromdagen en del gamla graikbilder framme och tittade på dem. Längtar verkligen nu till att ateljén blir klar så man kan hålla på och prova sig fram igen i olka tekniker, få skita ner sig ;-). Ja, så är det, jag har en förmåga få färg på mig överallt när jag målar eller bli skitig av vad jag nu håller på med.
En rolig och färgglad bild som jag gjorde en gång för länge sen är en clown. Den fick efter många om och men vara med i ett avlägset hörn på en utställning, mest som fyllnad, men till min förvåning blev den såld. Jättekul! Jag gillade göra den men trodde inte jag skulle sälja den.
 
Den här har jag gjort till min dotter.
 
Något som också är kul att jobba i är lättbetong. Denna gjorde jag när jag gick på konstskolan. Den har jag sågat och filat fram ur block i lättbetong. Ett väldigt skitigt och dammigt jobb, men så kul det var. Jag hoppas att i framtiden få tillfälle även få göra fler.
 
Kan ni fatta att jag blir lycklig av att få hålla på med en massa konstiga saker. Min kära sambo har lovat lära mig svetsa när ateljén är klar...spännande. Tänk vad man kan hitta på av skrot....
 
Nu är det snart advent och jag får väl börja göra lite julmotiv...så kanske får du snart se lite tomtar här....om du vill.
 
Jag tackar Dig igen för Du tittade in. Välkommen igen.
 
Kram

Kommentera inlägget här :