En salig blandning

Tiden rusar fram och träden har snart tappat alla dessa underbara höstfärger. Jag bara älskar naturens fina färger, oavsett vilken årstid det är. 
Ibland hamnar löven på min duk, som här, en målning som jag gjorde för några år sedan.
 
Denna är målad i olja.
 
Jag har ju som sagt målat på lite allti möjligt. Här kommer något annat.
 
12 st kakelplattor som jag målat. Kanske kan de bli ett bord nån gång. Här kommer en bild på ett uppläggningsfat som tillhör en matservis som jag gjorde för många år sedan
 
Ja! Jisses! Dom gjorde jag i början av 80-talet. 
Pinuppor har jag ju gjort en del. Den allra första pinuppan på min blogg finns i en verkstad och här kommer två till som man kan se på samma stället.
 
Dessa är också målade direkt på väggen. Vems var egentiligen iden med att måla på väggarna?
 
Hör pinuppor ihop med verkstäder? Tja kanske det. När man ändå tänker på verkstäder så kommer jag att tänka på bilar. Skrotbilar har jag målat, detaljer ur bilar. Här kommer några sådana bilder.
 
 
Båda dessa är gjorda i olja. Tro nu inte att jag vet mycket om bilar, för det gör jag inte. Jag känner inte igen olika märken, för mig är det en massa bilar bara. Köra dom , det kan jag, men där slutar mina bilkunskaper.
Jag har gjort fler skrotbilar, en del i olja, akvarell och även blyerts. Dom visar jag en annan gång. 
 
Nu har det blivit en salig blandning, men sådan är jag, jag målar olika saker efter hur jag tycker det är kul. Jag tycker om att prova på olika saker, så jag kommer aldrig bli expert på något. Vi lär oss hela tiden nya saker och jag hoppas lära mig en massa genom att prova på olika motiv och tekniker.
 
Fortfarande håller jag på med hemliga skisser här hemma, så något nytt kan jag tyvärr inte visa än. Paulina skriver för fullt och jag lovar att det blir spännande läsning när hon är klar
 
Nu får jag tacka Dig igen för att Du tittade in här. 
 
Välkommen tillbaka.
 
Kram Jaana
 

Kommentera inlägget här :