Julstuga på Humletorkan, Näsum.

Jag har tillbringar hela helgen på Humletorkan, var vi har haft julstuga med olika hantverkare.
Hade jag kunnat klona mig hade jag varit på fler ställen denna helgen. Jag vill bara förtydliga varför jag inte varit med på andra evenemang som varit igång.
Vi har haft många besökare på Humletorkan och många härliga möten. Många goa skratt och trevligt sällskap. Tack för sällskapet säger jag till alla utställare och besökare.
Jag hade gjort en hel del julkort till Humletorkan.
 
När jag är på sådana här evenemang brukar jag sitta och måla samtidigt. Jag kan bara glömma bort att jag är där och helt försvinna in i mitt målande.
 
Bland annat gjorde jag dessa tre.
 
Tomtar är ju så kul att göra, för dessa gör man ju bara till jul. 
 
Något kul jag börjat göra är bokmärken som man har i böcker istället för att vika små öron som markerar var man är och läser.  Så här ser några ut.
 
 
Jag hade även " Kenneth " med mig, alltså de två Kenneth böckerna som jag har haft förmånen att illustrera.
 
 
 
Tro det eller ej men jag hade självaste jultomten med mig till Humletorkan. Så här innan jul har han mycket att göra med alla förberedelser inför jul, men han tog sig tid att följa med ändå.
Tur var väl det för man blir aldrig för stor för att sitta hos Tomten och berätta sina julklapps önskemål, se själv....
 
Denna härliga kille har säkert något fint att  se fram emot till jul eftersom han vågade sitta i knäet. Tomten, han hittade även en av Kenneth böckerna som han kickade i, Han blev dock bekymrad över en bok som han hittade bland böckerna från Bokrutan, Sölvesborg. Vad tror ni?
 
Vi får hoppas att det inte är något som kommer att bli verklighet, med tanke på alla stora och små som tomten träffade i helgen, De ska inte bli besvikna.
 
Nu hoppas jag att Din andra advent har varit skön och att Du är redo för nästa vecka som kommer, jobb, skola eller vad Du nu har framför dig.  Önskar dig en härlig vecka och Tack för att Du tittade in här igen.
Välkommen tillbaka igen.
 
 
Kram /Jaana
 

Kommentera inlägget här :