Advent och julkort

Äntligen har snön kommit. Lagom nu till första advent. Det blir så mycket ljusar med snö och med alla advenstljus i  fönstren.  
Ute i ateljen har Mats satt upp adventsljusstakar som lyser ut mot gården. Mitt på gårdsplanen har vi en "kub"/installation eller vad man nu kan kalla det för. Just nu har vi ljuslinga i den, små röda kulor och en stor silverkula. Den ser rätt mysig ut när det är mörkt.
 
Nu när det är advent och julen närmar sig så målar jag julmotiv i akvarell. Dessa ska jag montera på röda kort. Här är några exempel på sådana.
 
Två snögubbar.....
 
En ängel...fler snögubbar..
 
 
Så tomtar så klart, det gör jag så gärna...
 
Och så två långsmala bilder.
 
Dessa tänkte jag montera till bokmärken. Under julen är det säkert många som läser en hel del och då kan det vara bra att ha något att stoppa i boken så man vet var man är.
 
Det är ett urval av vad jag gör nu till jul. Jag kommer att vara på Humletorkan i Näsum nästa helg den 8 - 9 december och vara med på julmarknaden där. Marknaden är öppen båda dagarna mellan 11.00-16.00. Då är du välkommen och köpa julkort av mig eller något annat smått och gott, eller bara snacka en stund.Jag har för vana att måla "live" när jag är där. 
 
Tack för att Du tittade in här igen. 
Vi ses kanske på Humletorkan nästa helg.
 
Kram Jaana
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :