Sammanfattning av hösten hittills =)

Hej!
Nu har jag gjort klart tomtarna!! Det har verkligen varit tomtar hit och tomtar dit i min ateljé. Jag började i slutet av sommaren och idag har jag lackat den sista, för denna gången. Tror jag.
Jag har sågat ut stora tomtar och en mindre model som jag sedan har målat. Dessa tomtar kom till när Näsums byutveckling/Hjulrundans arbetsgrupp spånade hit och dit. Den första tomten hade jag redan gjort till deras logga för Hjulrundan.
 
Nu i somras kom vi på att göra stora tomtar som sen skulle sättas upp ihop med Hjulrundans hjul. Ja, ni ska tro jag har snubblat över dem emellanåt i ateljén. Först gjorde jag de fyra som skulle finnas intill varje hjul.  Med de 4 tomtarna gick det ganska bra att samsas i ateljén men sen fick jag beställning på fler. Då blev det lite trångt =) Jag har gjort tre st som är sålda och levererade. Hoppas deras ägare kommer få nöje av dem.
Därefter har ytterliggare 2 stora tomtar kommit till och några mindre. En av de mindre skall till Finland!! Jättekul! Totalt har jag gjort 9 stora och 5 små!! Snacka om trångt. Det går beställa fler =)
Nu har Hjulrundans hjul och tomtar med granar kommit upp runt i Näsum och de ser ut så här:
 
 
Jag tycker det ser rätt coolt ut =) Nu ser ni också att Hjulrundan i år är den 23/11. För den som inte vet vad Hjulrundan är så är det julmarknad i byn. Mer info finns på nasum.se
 
Jag har målat en massa akryl och akvarell nu i höst så när min son bestälde en uggletavla så tänkte jag ja!! Nu ska här målas olja igen.  Vad gott det luktade och sån härlig känsla oljan har. En lycklig mamma som fick göra sin son glad.
 
Så roligt det var och när det är roligt då flyter det bra. Denna torkar just nu och sedan skall jag gå över tavlan och se om något behöver justeras.
 
Fler andra "lik" eller "ufon" fick sig en omgång när jag ändå höll på. De får torka och så får jag se om de är klara. 
 
 
Jo, denna behöver justeras, det ser jag nu! Torka först och sedan justering.
 
 
Denna gjorde jag bakgrunden i akryl först men var inte alls nöjd så nu har den fått en omgång med olja och är lite bättre. Den får också torka så får vi se sedan.  Just dessa blommor har jag också gjort i akvarell. Då såg den ut så här. Samma stil men åndå olika. Jag gillar inte göra samma sak om och om igen.
 
 
Kan bara tilllägga om tomtarna att de ser nästan likadana ut men alla skiljer sig lite från varandra eftersom jag inte vill ha dem lika och de är enskilda verk.
Innan jag lämna tomtarna helt, kan jag nämna att de som jag har hemma och är klara kommer jag att ha till salu på Hjulrundan i Näsum. Välkomna titta på dem där.
 
Jag har en sambo som är underbart snäll och är med på det mesta jag hittar på. Vi har varit ute i skogen och blivit fotograferade av Sandra Jönsson. Jättekul och hon är så enormt duktig. Full av ideér, så denna gången stod inte jag för galenskaperna utan Sandra var chef. ;-)
Bjuder på en bild från fotograferingen och min sambo  får agera model, igen =)
 
 
Är du nyfiken på hennes bilder kan du gå in på hennes blogg : http://fotografsandra.blo.gg/
 
Lite om vad som hänt under hösten här. Du är alltid välkommen att vara nyfiken och titta in i ateljén och mingla en stund.
Finns det någon där ute som drömmer om att själv måla så hör av dig. Då ordnar vi det.
Tänk på att snart kommer julen och att ge någon en upplevelse är alltid spännande. Ett målartillfälle/ prova på. Varför inte en målarkurs? Eller om ni är några vänner som vill göra något annat ihop så,,,tveka inte.
Jag kommer finnas på Hjulrundan och har presentkort och annat till salu där. Kom och va nyfiken och snacka en stund med mig.
 
Inläggen här på bloggen har inte varit så många under hösten, men nu blev det långt.
Ha en fortsatt härlig höst. Hör gärna av dig om du undrar något och välkommen vara nyfiken, som sagt.
 
Nu räcker det för ikväll. 

Många kramar Jaana
 
 
0702474009
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :