Sol, regn, blåst och semester.

Hej!
Det var ett tag sen sist, igen!! Vad dålig jag blivit på att uppdatera mig här på bloggen. Jag hoppas att du som tittar in här har Facebook och Instagram, för där är jag snabbare med uppdateringarna. På Instagram sätter jag bara in sådant som har med mitt eget skapande att göra. Jag heter Bildjaana på båda ställena så det är enkelt att söka efter mig, om man nu är intresserad.
Jag har hunnit med en del sen påsk, målat en del, haft en del målarkurser och jobbat, haft semester i 3 veckor och börjat jobba igen =) Tiden bara rusar och helt plötsligt har det blivit sommar. Nu har vi typiskt svenskt sommarväder och jag och min sambo lyckades träffa in semestern just i regn och blåst, ja lite sol har det också varit och det fina vädret kommer väl igen.
Det är skönt att ha en egen ateljé var man kan krypa in i och bara släppa loss. Jag behöver inte städa utan kan bre ut mig och bara låta allt stå när jag inte vill mer. 
 
Ja ni ser! Underbart!! Jag bara ÄLSKAR min ateljé och min röra! Klart jag städar ibland ;-)
Vad har jag då hittat på när jag har varit där inne....Oj....få se om jag kommer ihåg.
En del dopgåvor har det blivit och det är ju alltid kul att göra. De ska vara personliga och jag gör sådant efter beställning. Är någon i behov av en personlig gåva till någon, så är ni välkomna höra av er till mig. Här hittade jag en som jag gjort i vår. Det är en liten stol.
 
Jag blev farmor igen i våras och mitt lilla gosiga barnbarn fick också en egen dopgåva av farmor.
 
Jätteroligt göra =) Fötterna är Melvins som vi tryckte på duken först och sen fick jag försöka hitta på motiv att måla. Melvin fick vilda djur på sin tavla.
 
Ibland målar jag på något som finns i min vardag, som kökspallarna, dörrar, bänkar.....Tur jag har en snäll sambo som inte protesterar utan gillar och uppmuntrar mig.
 
 
Fast jag börjat jobba igen på mitt jobb på förskolan hinner jag med att vara i ateljén. Har du vägarna förbi är du mer än välkommen att vara nyfiken och se vad jag gör, mingla lite. Jag uppskattar verkligen när folk kommer och bara är nyfikna, så tveka inte, kom!! Ring innan så jag är hemma.
 
Jag har gjort något som vi kallar för "mushålor". Så himla kul att göra. Dessa kan man ha vid en golvlist som roligt inslag inne. Själv har vi sådana lite var som helst. Några har jag målat som dörrar och så ha min sambo gjort trappor så har vi placera dem som små dörrar till små tomtar eller vättar. Du ser en sådan på bilden här ovan intill dörren jag varit och målat på. 
Alltså, man kan hitta på hur mycket kul som helst. Kommer du på något du är intresserad av, dopgåva, tavlor eller mushålor, så hör av dig.
Nu önskar jag dig en fortsatt skön och solig sommar. 
Är du ute och åker, så välkommen och vara nyfiken.
Ring 070-2474009
Kram Jaana
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :