Tuffa livs erfarenheter

Hej
Vad roligt du tittade in här igen.  Så glad jag blir! Idag behöver jag det!
Jag har just nu upplevt saker i mitt liv som man inte vill uppleva. Vi kan alla vara lyckliga över att vi inte veta vad som väntar oss i framtiden, fast vissa saker kan vi inte undvika, bara hoppas att de inte kommer allt för fort. Det har med andra ord varit lite tufft.  När man är i sådana situationer behöver man hitta sitt eget sätt att bearbeta och hantera dessa saker på. Min räddning vid jobbiga tillfällen är min ateljè. Jag har förskonats från mycket och inte haft det så jobbigt. Men..... vi får vår beskärda del av livet ändå för eller senare.
Mitt började med att vår älskade lilla hårboll blev sjuk och vi tvingades ta ett tufft beslut och låta henne somna in. Hon var vår lilla prinsessa och älskade ligga i ateljèn  när jag var där. Hon kunde ligga och sova och inte bry sig om något men tog jag nycklarna till ateljén så vaknade hon bums och skulle med. Nu får hon andligen vara hos mig när jag målar.
 
 
Bara en och en halv vecka efter detta så somnade min gamla, kloka, siggiga, envisa, älskade pappa in. Jag har varit inne i en liten bubbla och fixat och donat, hjälpt min mamma med praktiska saker. Jag har reagerat med att bli coollugn....änså länge. Jag har varit inne i ateljen och jobbat lite och grundat några stora tavlor , 5 st 90*120. Dessa har fått massor med färg.
 
 
Jag har en klar tanke på hur jag ska fortsätta men har inte  kommit igång med det nu på grund av jag inte är där riktigt mentalt.....jag ska försöka komma in i stämning och fortsätta med dem. Att gå in i ateljén och måla brukar hjälpa mig. Jag sätter på "flummusik" och bara är där, då lossar det......Just nu har tiden gått åt praktiska saker och jobba. Allt kommer nog snart rätta till sig igen......
Solen lyser ju gul och glad.... livet ska levas vidare .....Vi går starkare vidare av våra erfarenheter och prövningar.
Var rädda om er där ute och kom ihåg att berätta för dina nära och kära hur mycket de betyder för dig!!
 
Kram Jaana
 
 

Kommentera inlägget här :