Blandad höst

Hej!!
Nu är det snart jul. Ja jisses, vad tiden går och mycket hinner hända mellan alla mina blogg inlägg. Jag hoppas du är inne på Facebook ibland och tittar på Bildjaana där eller på Instagram, där är jag snabbare på att uppdatera.
Nu ska jag försöka sammanfatta lite av vad som hänt i höst.
Jag har lite folk som målar sporadiskt då och då hos mig. Jättetrevligt! Utmannade och ett privilegie att få vara delaktig i andras skaparprocesser. Så tacksam för det. 
Är någon sugen på att prova på att måla eller vill gå kurs är du välkommen höra av dig till mig.
Tveka inte, kanske kan någon få en härlig upplevelse i julklapp?
 
 
En av höstens större händelser är på privat plan. Jag har gift mig =) Numera heter jag Juliusson i efternamn. 
 
Den här lilla musbilden satte vi in på Facebbok istället för en bild på oss. Det hela gick smidigt, ingen visste något i förväg och vi gifte oss hemligt, en borgerlig vigsel i min ateljé. Vi tyckte det var enklast så, vi är ju inga ungdomar längre och detta passade oss bäst.
Dagen efter åkte vi på semester, precis som vi brukar göra på hösten. Vila och återhämtning är ju viktigt. Jag har alltid med mig mina akvarellfärger, för de är enkla ta med och det blev lite målat i solstolen.
 
Det var två sköna veckor som gick snabbt och nu är vi tillbaka i vardagen igen.
På söndag är det första advent och då kommer jag att gå i kyrkan i Näsum. 
Jag har fått den stora äran att designa mönster till fösamlingens prästkläder.
En församlingspräst har olika färger vid olika högtider och dessa har sen dekorerats med fina broderier. Nu har Näsums församling beslutat sig för att förnya kläderna, vilket man inte gör så ofta. Jag fick den höga äran att vara med i denna processen genom att skissa fram nya mönster som hör till högtidskläderna. Fantastiskt kul. Jag har inte sett det färdiga resultatet än, men på söndag skall de invigas och jag är inbjuden att vara med. Känns jättespännande.
 
Jag kommer ha öppet i ateljén den tredje advent, den 11/12 mellan kl. 13,00-16,00. Välkommen att vara nyfiken. Jag bjuder på pepparkaka och glögg.
Är någon sugen på att titta inom någon annan gång så är ni välkomna att höra av er så ordnar vi det.
Ha en skön helg och första advent
Kram 
Jaana
0702474009
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :