Påsk- årets stora utställningshelg.

Hej!
Ingen har väl missat att påsken är alla målarkluddars stora utställningshelg. Antingen man är proffs, amatör, hobbymålare, konstnär eller bildskapare, vad du nu vill kalla dig, så vill man visa upp sina verk under påsken. Så även jag. =)
Jag håller på och ställer i ordning i ateljén för att kunna ta emot dig nu under påskens dagar. När man målar, ja, ialla fall jag, sprider jag ut mig överallt i ateljén, så jag måste plocka undan för att mina verk ska synas och att man ska kunna komma in.
Det är underbart kunna sprida ut sig och på så sätt kunna hålla på med mycket under tiden, växla mellan verken efterhand som man känner vilken man vill jobba med.
Min utmaning har varit djur nu i vinter. Så kul, men vad svårt. En som jag verkligen gillar är min stora tiger som jag fick ihop. Det där med att plocka fram det ilskna i tigern var svårt. När jag ska göra sådant brukar det bara bli löjligt och gulligt, men jag tycker jag fick nästan till det med tigern. Vad tycker du?
 
 
Denna tiger är 80*100 cm. Rätt häfftigt och måla en så stor bild. Denna kommer du att få se under påsken.
 
Här är små glimtar från andra djurmålningar:
 
Ja, tigern är med där med =) Har gjor en mindre tigermålning också. Ekorren som syns lite av är en av mina favoriter. Vad med färg jag använde på honom. Så svårt och utmanande kul!
 
Jag har även i år förmånen att ha Sandra Jönsson som gästutställare hos mig. Sandra är en fantastisk fotograf som fotar på sin fritid. Missa inte chansen se vad hon gör. Hon är från Sölvesborg.
 
Jag hälsar dig välkommen under påskens alla dagar med start långfredagen kl. 10,00 och till annandagen kl. 17,00. Alltså öppet alla påskens dagar 10,00-17,00. Välkommen!!
Hör av dig om du inte hittar, jag förklarar vägen och det är skyltat.
0702474009.
 
Vi ses i påsk =)
Kram Jaana
 
 
 

Kommentera inlägget här :