Blommor, blommor....

Härliga söndags morgon!
Solen skiner och det ser underbart ut ute. Vinden verkar kall men det börjar märkas att det blir ljusare och ljusare nu, vilket jag tycker är underbart. Då kommer snart våren och sommaren med sina vackra blommor.
Jag har varit lite "insnöad" i mina blommålningar, igen. Jag bara älskar måla blommor. Som jag sagt innan saknar jag"gröna fingrar" och kan inget om då. Ja, lite vatten och några fina ord då och då ;-)
Här kommer några som jag gjort nu. Kanske är de klara....får titta på dem, men i det närmaste är de klara.
 
 
Bakgrunderna är i akryl och blommor och blad i olja. Denna gillade jag verkligen att göra.
 
 
Här kanske jag behöver ljusa upp lite på blommorna, få fundera....
 
 
När jag målar sådana här blomtavlor har jag inte alltid klart för mig hur de kommer att bli. Det jag bestämmer mig först för är vilken blomma som ska ha "huvudrollen" sen kommer det andra bara. Ibland funkar det, ibland inte. Det är ganska fritt måleri. Min inspiration till att måla sådana här blommor kommer från amerikanen Gary Jenkins. Han har en otrolig teknik och kunskap om blommåleri och enligt honom skall man inte alltid vara så noga med alla små detaljer för risk att "döda" bilden. Det mina vänner är svårt!! Jag kände att när jag målade denna så är jag ganska nära det fria, men ändå en bra bit ifrån....fattar ni? Det är svårt avbilda något så vackert.
 
 
En till fantasibild om blommor. Rosa liljor....
 
 
Denna vill jag visa också, men den är inte klar! Den har bakgrunden också i olja. Nu kände jag att jag inte kunde fortsätta på den innan den torkade men risk för att det skulle bli ett bidrag till majbrasan annars. 
 
Jag skall strax bege mig ut i ateljén igen och fortsätta. =)
Vi påminna om att jag har kurser i målning. Du får måla i vilken teknik du vill och behöver inte ha förkunskaper. Jag vägleder dig efter min förmåga.
Jag har även event med prova på, arbetskamrater, kompisgäng, möhippa osv bara hör av er om ni vill göra något annorlunda och kul ihop.
Tveka inte!!
0702474009 el maila [email protected]
 
Ha en skön söndag!
Kram Jaana
 
 
 

Kommentera inlägget här :