Luciaöppet m.m.

God morgon denna andra advent.
Jag har varit dålig på uppdatera här på bloggen, ber om ursäkt för det. Hoppas ni har instagram och facebook så ni ser vad som händer. Där är jag flitigare, kanske för det är snabbare att uppdatera där.
Hösten rullar över i december och snart jul och vinter. Japp, det rullar på i en rasande fart. Inget vi kan hindra, bara försöka hänga med. ;-)
Ja vad har jag då missat förmedla här.....jisses!! Hjärnsläpp eller inte men får se om jag kommer på vad jag egentligen skulle skrivit här.
Vi som är medlemar i HKG (Humleslingans Konstnärsgille) vi har haft utställning i Bäckaskogsslott på skördedagen i september.
En höstsemester har jag hunnit med och då hade jag som vanlig med mig mina akvareller och målade i solstolen.
När man är i väg på semester är akvareller lätt ha med om man blir inspirerad. När jag sitter och målar händer det att det kommer nyfikna förbi. Denna gången träffade jag på en annan konstnär på min semester som var från Stockholm. Så roligt träffa på andra skapande själar. 
 
Jag har varit med ett roligt workshop där vi jobbade med enkla medel, papper, plast, vellpapp...ja allt som man kan använda. Temat var dinosaurier och rum i rummet. I samarbetet med Mia och Filip föddes en Filiposaurus. Lite spex och skoj =)
 
 
Det är spännande för i processer fördds alla kansiga idéer och man ska ha skoj.
 
Just nu pågår Konstkraft I Bromölla bibliotek där konstnärer från kommunens konstnätverk ställer ut. Öppet i dag ( 6/12) mellan 12,00-16,00.
 
 
Nästa helg den 12-13/12 har jag Luciaöppet och då är DU/Ni välkomna!! Lite pepparkaor och glögg och mingel. Kom och var nyfiken se om jag har gjort något som fastnar i din smak.
 
Julklappstips! "Prova på tillfäll" till någon eller en "målarkurs". Kom inom så berättar jag mer.
 
Jag har Luciaöppet 12-13/12 kl. 12,00-16,00 Välkomna!!
 
Har du vägarna förbi, slå en signal och kom och var nyfiken. Jag blir jätteglad för bara besök i ateljén, inget köptvång eller något sådant. Det är kul att du är nyfiken och vill se vad jag gör, det inspirerar en att jobba vidare.
 
Välkomna!!
Ha en fortsatt bra andra advent.
 
Kram Jaana
0702474009
 
 

Kommentera inlägget här :