Semester, Hjulrunda och adventsmingel

Tjenare!
Efter en härlig semester på Gran Canaria känns det ok och komma hem igen till vardagen. På hösten är det alltid skönt med några extra lediga dagar och tanka batterierna i solen.  När vädret är ca 25-28 grader och härlig bris på vinden, då känns det gött. Jag har verkligen vilat upp mig. På förmiddagarna innan det blir för varmt händer det att jag plockar fram akvarellerna och målar och kladdar lite. Ibland blir det bra och ibland blir det inget ;-) Akvareller är så lätt at ha med sig och skulle jag få en ide så är det enkelt plocka fram dem.
Här bjuder jag på en akvarell jag gjorde i värmen. Troligen ska jag gå på den lite till i blommorna här hemma senare.
 
Ja, en till kan jag väl visa...=)
 
 
Jaha, där hamnade den på sniskan. Får se om jag kommer ihåg hur man vänder....=(
 
Nu i helgen har Hjulrundan i Näusm ägt rum. Jag var med där och hade böckerna med mig, min egen "Den fula brevlådan" och så alla Kenneth-böckerna. Jag hade även lite julkort och bokmärken med mig. Jättekul att det finns fortfarande några som skickar julkort med snigelposten och att inte alla gått över till digitela julkort. Det är något visst med "äkta" julkort. Missuppfatta mig inte nu, digitala är också fina, men det jag menar med äkta är i pappers form. Jag hänger mina i ett band som jag fyller med dem och sedan kan jag titta på dem flera gånger, de liksom syns mer. Ja ni fattar väl.
 
Hjulrundan vär välbesökt och väldigt trevlig =) Nästa år se vi fram emot en ny, den 22 november ;-) Ni som missade i år har möjlighet då. Vill någon köpa julkort så har jag här hemma, välkomna höra av er.
 
 
 
Nu till andra advent har jag öppet i ateljén. Mina kursdeltagare kommer att ställa ut några av sina alster. Jag är stolt över att få denna möjlighet att visa er hur suveränt duktiga de är. Så välkommen ut till ateljén den 6 och 7 december mellan kl. 11,00-14,00. Jag bjuder på pepparkaka och glögg.
 
Julklappstips: Ett prova på tillfälle, 350 kr och jag står för all material.
                       Målarkurs, 5 * 1250 kr ( eller om någon vill dela upp det i mindre antal är det ok)
                       Böcker: Den fula brevlådan och Kennneth-böckerna.
 
Har du funderinga på målarkurser, prova på tillfällen eller andra evenmang där jag kan bistå dig med, så tveka inte. Du är välkommen höra av dig.
 
Ha en skön vecka.
 
Kram Jaana
0702474009
 
 

Kommentera inlägget här :