10 - års jubileum.

Hej!
Ikväll har jag jobbat i ateljén, ställt lite i ordning inför helgen och målat lite till. Kunde inte låta bli. ;-)
När jag plockade bland mina saker tog jag fram min gästbok som jag alltid har framme vid utställningar, inte vid en dagars utställningar, men de som är någon dag och längre. 
Det är rätt kul och bläddra i den då och då. Gissa vad jag upptäckte?!! Det är 10 år sen jag hade min första separata utställning vid påsken!
Jisses!!
Jag hade min första separata utställning på Humletorkan i Näsum för första gången 2006.  Tänk, vad tiden går, så spännande det har varit. Jag minns så kul det var på Humletorkan. Dessa underbara människor som driver Humletorkan och bakar de mest underbaraste kakorna som finns, alla som var med, alla besökare. Med åren blev vi fler uställare, så trevliga minnen jag har därifrån.
 
Nu har jag förmånen ha en egen ateljé. Första gången jag hade utställning här hemma var 2013. Gud vad spännande det var. Min underbara sambo jobbade som en galning för det skulle bli klart till det året. Jag glömmer aldrig känslan när jag äntligen fick börja ställa alla tavlor på tavellistorna och ställa i ordning för min första utställning här hemma. Nervöst var det också, skulle det komma någon! Det gjorde det  som tur var =) 
Alla dessa härliga möten med alla människor som kommer och minglar och pratar konst.  Jag är så tacksam för dessa möten och att jag har förmånen få uppleva detta. Att jag får lov att ge mig hän i mitt skapande och att kunna visa för andra vad jag gör.
 
OJ, nu blev jag nästan lite känslig ;-) Jag hoppas ni förstår min glädje i att få utmana mig själv med färg och pensel. Jag älskar när jag lyckas få andra intresserade och våga prova på, komma på prova på tillfällen, kanske gå en kurs....Det är själavård på hög nivå. En utmanaing för alla. Är du intresserad, kom och snacka med mig om det, så berättar jag mer.
 
Nu är det bara några dagar kvar till påsken och jag ska ställa i ordning för ännu en utställning här hemma. Jag kommer även finnas represeterad i Sölvesborg på Slottslängorna och i Vånga på HKG:s gemensamma utsällning på Vånga backen.
 
För alla er som kör runt på konstrundan, kör gärna runt efter HKG:s karta så hittar ni en massa spännande.  En annan utställning som jag kan rekommendera är en som finns i Landån/ Nymö, följ skyltarna så kommer ni till fyra damer som gått kurs hos mig. Jag har fått följa deras utveckling och jag lovar att ni får se härliga tavlor.
 
Nu önskar jag er en underbar vecka och hoppas ni kommer och minglar med mig. Och äter av mitt godis, så inte jag frestas själv.
 
Vi ses till påsken. Jag finns på punkt 26 =) Välkommen!!
Kram Jaana
 
0702474009
 
 

Kommentera inlägget här :