Första "mindfulnessen" och annat smått och gott

Hej!
Nu har jag provat på ett nytt koncept. Mindfulness med målning. Helt underbart duktig instruktör väglede oss genom en introduktion av vad minfulness innebär. Vi fick prova på en enkel övning. 
För mig som inte kan mindfulness var det spännande. Jag har hört talas om det men inte provat på. Måste säg att Karin Johnsson kunde sin sak. Så duktigt hon ledde oss genom övningen. Ett stort tack till Karin =)
 
Där efter intog vi ateljén och då ska ni tro att det var keativa människor som steg in och släppte loss. Vissa hade lite erfarenhet av målning och andra inget alls. När man kommer till mig behöver man inga förkunskaper. Jag vägleder dig.
Dessa underbara kvinnor ( ja denna gången var det bara kvinnor) de släppte loss. Oj jojoj vad de kunde! Tänk att tro sig inte kunna och ändå göra sådana fina verk. Jag är mäkta imponerad!! Så roligt att får vara delaktig i detta. Det ger mig inspiration till att måla och jag kan känna energin i ateljén när folk ger sig hän. Underbart.
Du kan få ur dig så mycket känslor i en bild som du inte alltid hittar rätt ord till. Ibland vet man inte vad som komma skall när man börjar måla, men det är det som är så härligt.
Jag är så stolt över mina deltagare och tacksam för att just jag får vara delaktig.
 
 
Ni ser själv hur alla är upptagna av sina tankar och låter penslen tala för sig själv.
 
Ni undrar kanske vad jag gör när folk målar hos mig. När det kommer helt nya försöker jag visa lite tekniker och sedan när alla målar stötar jag och visar efterhand hur olika tekniker kan hjälpa till i ditt skapande. Jag finns hela tiden där som vägledare. Tipsar om hur du kan göra, stoppar upp och ber dig titta på ditt verk. Det är viktigt att du stannar upp emellanåt och tittar på målningen från håll. Det ser annorlunda ut på avstånd.
 
Ser redan fram emot nästa gång när vi har mindfulness med målning. Dessa två tillfällen vi bokat blev fullbokade snabbt. Vi får återkomma med fler tider så småningom.
 
 
Vi börjar närma oss påsken, som ni vet är den viktig för alla som är kreativa på något sätt. Då har vi vår chans att visa upp oss, få ris eller ros.
Jag kommer att ha öppet i ateljén hela påsken mellan 10,00-17,00 . Jag har i år en gäst utställare hos mig, Sandra Jönsson från Sölvesborg. Sandra är otroligt duktig med sin kamera.  Mer information kommer närmare påsk. Håll då även utkik efter HKG:s flagga.
HKG är Humleslingans konstnärs gille. Vi är en grupp konstnärer runt Ivösjön som tillsammans bildar HKG och får en egen flagga på konstrundans karta, egen färg och vi kommer hjälpas åt med annonseringen. Det är en spännnde tid vi fram emot.
Jag kommer med mer info närmare, annars hinner ni glömma ;-)
 
Jag har i dagarna varit inne i ateljén och målat lite. Bland annat lite småsaker till mitt lilla barnbarn som snart blir ett år. Han får sina presenter i påsk och då får ni se vad jag gjort =)
 
I min iver att hjälpa en vännina med att måla en tavla råkade jag välta en stol i ateljén och det som inte får hända hände. =(  Stolen ramlade rakt på en stol och fördärvade en tavla. Tur jag har Masse mannen, han lagade den och nu får jag njuta av den inne själv, vilket innebär att den inte kommer vara med på utställningen i påsk. Den säljer jag inte nu. Jag gör aldrig två likadana tavlor så jag får måla något annat.
 
Nu blev det lite läsning för dig. Tack för du tittade in här igen.
 
Jag är troligen tjatig, men om du vill prova på så tveka inte, hör av dig. Det är så härligt och befriande ge sig hän och måla. DU behöver inte ha förkunskaper. Ja, då var det sagt igen =) 
 
Välommen höra av dig om du är intresserad .
 
070-2474009
 
Kram Jaana
 
 
 

Kommentera inlägget här :