HKG och snart påsk med utställning

Hej!
I helgen har jag haft sjukstuga här hemma. Jag åkte på en förkylning med feber och har varit sängliggande sen i torsdags em. Känner mig bättre nu och hoppas vara helt på benen imorgon. Hosta och en kraxande röst  får jag kanske ha några dagar till, men nu är jag feberfri och snorar inte mer. Det känns jättebra eftersom jag har massor att göra inför påsken. Ja, den kommer med stormsteg nu, så är det alltid inför utställningar, helt plötsligt är man snart där och då skall allt vara klart. Nu har jag missat flera dagar när jag varit sjuk, men jag får jobba på och vara glad att det inte blev värre.
Nu kan jag presenter för er vår fina logga för HKG, Humleslingans Konstnärs Gille. Jag har tidigare berättat att vi är en samling konstnärer som gått ihop och hjälps åt med annonsering inför påsken. Vi jobbar även för att kunna ha en gemensam utställning till hösten. Mer info om det kommer senare. NU är det påsken som gäller!
 
Visst är den fin! Ett stort tack till Troels Kirk som tagit fram den för oss alla . Inom kort kommer ni får se den ute längs vägarna där det finns utställare som är medlemar i HKG. Vi har en egen färg på kartan så man lätt kan ta sig runt till alla HKG konstnärer.  En stor fin annons kommer att komma ut i tidningen i samband med konstkartan.
Håll utkik efter annonsen, kartan, färgen och flaggan så är ni alla hjärtligt välkomna besöka oss =)
 
Jag kommer att ha öppet alla påskens dagar mellan kl. 10,00-17,00.
Jag har en gästutställare hos mig som heter Sandra Jönsson, från Sölvesborg. Sandra visar fantastiskt fina foton som hon tar. Missa inte detta tillfälle!! Hon är enormt duktig! Tacksam för att jag får ha hennes bilder hos mig under påsken.
På långfredagen gästas jag av min kära författare Paulina Bengtsson som skrivit alla Kenneth-böckerna som jag illustrerat. Kom och träffa henne och köp vår senaste bok. Vi har även de andra böckerna här.
Du som ännu inte köpt min egen bok om Den fula brevlådan kan också göra det.
 
 
Jag ser fram emot att just DU kommer =) Kom och mingla med oss, titta på  min konst, fotografier av Sandra och träffa Paulina.
Ha en bra dag och välkommen till påsken.
Tack för Du tittade in här igen.
 
Kram Jaana
 
0702474009
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :