På gång framöver

Hej!
 
Nu är vi inne i september. Idag tyckte jag man kunde känna de höstliga vindarna var kalla och så dessa regnskurar som bara kommer. Regn behöver naturen så det får vi stå ut med. Än är det härligt ute i skogen och snart börjar de underbart vackra höstfärgerna komma. Jag bara älskar dessa färger, gult, orange, brunt och rost....alla jordfärgerna.
 
Nu börjar det hända saker när en ny termin kör igång. 
Nästa vecka på tisdag har jag stickcafe här i ateljén, det arrangeras av min kära Lena Nilsson. Spännande möten med kreativa människor. Ser fram emot detta. 
På onsdag har jag ett helt gäng damer som kommer och ska "prova på". Underbart, ska bli kul och förhoppningsvis kunna inspirera dem vidare.
Jag har ett barnkalas på gång med målning som tema och ser fram emot att ta emot dessa härliga barn. 
Jag har även bokat i ett gäng finska damer från Olofström som ska komma på studiebesök. Spännande med studiebesök. Bra träning för min finska.Vardagsfinskan klarar jag hyfsat, men får förbereda mig lite med facktermerna. 
Ser ut som om jag har en rolig höst framför mig.
 
Kursstart har jag vecka 39. Det finns platser kvar. Välkommen att anmäla dig. Jag erbjuder följande tider:
Måndagar 9,30-12,00 eller 18,00-20,30
Tisdagar 18,00-20,30
Onsdagar 18,00-20,30
Torsdagar 18,00-20,30

Du kan måla i olja, akvarell eller akryl. Det kostar 1250 kr för 5 gånger 2,5 h. Anmälan gör du på min mobil 070-2474009, kvällar eller helger då jag jobbar på förskolan på dagen.
Du behöver inte ha några förkunskaper, bara viljan och modet att våga ge dig hän. Jag vägleder dig efter min förmåga.
När det sen närmar sig jul kommer jag ha kvällar med jultema, då vi målar julkort. Till detta kan du också anmäla intresse redan nu, berätta gärna vilken kväll som passar dig bäst.  Kvällarna blir i vecka 47,48,49. Mer info närmare jul. Här kan du själv välja hur många gånger du vill komma. Priserna blir per kväll (materialkostnad) Återkommer med kostnads information.
Det är roligt kunna skicka iväg sitt eget målade julkort.
 
 Varmt välkommen att anmäla dig till kurserna eller till jultema kvällarna.
Det gör du på telefon 070-2474009
 
Tack för du tittade in här igen.
Välkommen åter.
 
Kram Jaana
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :