Höst och vad som är på gång.

Hej!
Nu kommer alla höstens underbara färger. Visst är det underbart med ett land som vårt med 4 årstider. Varje årstid är vacker på sitt sätt och jag bara älskar hösten med dessa härliga jordnära färger. Det är "mina" färger. 
 
Nu har jag börjat en målarkurs. Från början var det många intresserade men när det blev dags att anmäla sig så ....jag vet inte vad som hände. Har folk inte tid ge själen vård? Att måla är själavård. Man mår bra av att måla och skapa.
DU behöver inte kunna något innan för du FÅR skapa efter din förmåga och jag vägleder dig. Flera personer som jag pratat med vill men säger sig inte kunna måla en streckgubbe. Som jag tjatat om det innan så behöver du inte kunna. Du ska bara ha viljan att prova. Jag har sett på flera som kommit till mig för att prova på, blir alldeles tagna och förvånade över hur kul det är och hur välmående man blir.
Bara på några enkla övningar så ser man en utveckling. Det bästa är att de som varit här blir själv medvetna om sina framsteg och då blir glädjen dubbel. Jag blir lika lycklig när jag ser framstegen. Jag är så tacksam för att få uppleva och vara delaktig i detta.
När jag skriver detta så vill jag inte att du ska missförstå mig att jag gnäller, för det gör jag inte. Jag erbjuder och det är fritt välja om man vill prova mitt sätt att må bra. JAG ÄLSKAR DET. =) Fast det visste ni väl ;-)
 
Vill någon prova så är det bara att ta konstakt med mig så löser vi detta. Välkommen.
 
Nu närmar det sig för nya Kennethboken! Paulina och jag har varit på MixiPrint i Olofström och sett när pressarna gick igång. Vad häftigt se. Jag har aldrig sett detta innan. Man trycker med bara 4 färger, gult, rött, blått och svart. Det är som screentryck. Coolt! Det är alltid spännande se hur text och bild blir till en sidan, hur det ser ut. Det bästa är när jag får hålla den färdiga boken i handen och se hur den blev. Jag får vänta på det lite till. Boksläppet blir den 26/10 i Olofström och då kommer självaste Dogge vara med.
Mer info kommer om detta.
 
En artikel i Commersen.
 
 
Här ser man lite av sidorna från den nya Kenneth boken. Jag tyckte själv att färgerna kom bra fram i tryckningen. När jag illustrerar Kenneth vill jag att det är mycket färgglatt, om det bara passar med texten till bilden.  Jag tycker barnböcker ska vara färgglada för då blir man glad =) 
Jag hoppas ni fattar hur jag menar.
 
I veckan hade jag ett studiebesök i ateljén också. Finska damer från Olofströms finska pensonärer kom och pratade konst och tittade. Jättekul och trevligt.
Är du/ni nyfikna så är ni välkomna =)
 
Jag tror jag tjatat om det också, du som läst här har nog upptäckt att jag gillar  besök =)
 
På måndag kommer jag att hänga ett 30 tal tavlor i Åhus rökeri. Utställningen hänger där till den 18 november. Har du vägarna förbi så är har du chansen se utställningen.
Jag återkommer om öppettiderna för rökeriet.
 
Nu önskar jag dig en trevlig kväll.
Tack för du tittade in här.
 
Välkommen tillbaka 
Kram Jaana

Kommentera inlägget här :