Höstrusk är mysigt

Hej!
Idag är det grått och lite trist väder. Jag har varit ute i skogen med sambo och vår lilla sessa. Hennes päls blir jätteblöt i detta vädret. Hon är ju inte som andra hundar att hon kan skaka av sig regnet, näe, hon blir plask våt in på skinnet och fryser. Så det blev ingen lång runda, men hon blev skitig som bara en vit hund kan bli. En snabbrunda i duschen och tvätta av det värsta. Helt okej tycker matte men inte sessan, hon surar och ligger i förnsterkarmen och ser ut i det grå vädert.
När det är grått så betyder det ofta mys inomhus. Jag har googlat lite bilder, målningar och tankat inspiration. Min stora kärlek till att måla blommor gör att jag tittar mycket på blommor och gärna på andras målningar om blommor.
Tänk om jag hade haft gröna fingrar också, kunnat odla och kunnat hur man sköter om blommor. I nästa liv kanske ;-).
Jag tittar gärna på när Gary Jenkins trollar fram sina blomtavlor. Han har en sådan enormt skicklig teknik. Så enkla pensledrag som blir till blommor och blad. Där har jag mycket att lära än. Ja, så har vi våran Troels Kirk också. Vem kan mäta sig med honom?!! Jag bara undrar. En enorm teknik som han behärskar i allt han gör. Kan varmt rekommendera er googla hans bilder eller besöka hans utställning hemma hos honom.
Ja det finns hur mycket som helst att lära sig och när det är lite grått då passar jag på att studera teknik. Jag blir aldrig fullärd.
De senaste gångerna jag skrivit har handlat mycket om mina kursdeltagare, Jag är stolt över dem, de är enormt duktiga och jag är tacksam för att jag får vara delaktig i deras utveckling.
Nu tänkte jag visa vad jag själv håller på med.
 
Den här anser jag är klar nu. Den började jag på med i våras och sen har jag jobbat med den lite då och då, men nu tycker jag den får vara. Jag gillade måla Mattias fula kängor, tror att det blir fler som de får vara med i. Lite kul att kombinera så här.
 
Den här har jag målat nu nyligen. Den står och torkar. En inspiration från Gary Jenkins. Jag gillar dessa höst färger.
 
Denna är också en inspiration från Gary Jenkins, men den är inte klar. Den får ha en omgång imorgon. Jag har några till på gång och det är väldigt kul när det flyter på.
Jag har många tavlor på utställning på Rökeriet i Åhus och de ska hänga där ett tag till. I november är det dags för höstsalong i Stärkan i  Edenryd, som ligger utanför Bromölla. Jag måste ha lite nytt att visa där. Jag har en hel del hemma, men jag känner att något nytt hade varit kul. Få se vad jag hittar på tills dess.
Kanske denna kan bli klar tills dess
 
 
Lite annorlunda, men får se om den får följa med till Stärkan. Höstsalongen blir den 16-17/11 2013, mer info kommer.
 
När jag var gravid för hundra år sen, nej, men när jag väntade på min första målade jag porslin och då gjorde jag plattor som jag sparat i många år, för att någon gång kunna ha dem till något fint. NU har jag äntligen något annorlunda. Min kära sambo har hjälpt mig med att göra ett annorlunda soffbord och i den har han fräst ner plats för mina gamla kakelplattor. En del spänningar finns i plattorna och en hade vi oturen att tappa i golvet, den gick i bara 4 bitar så vi kunde använda den. Måste säg att trots det lilla missödet med en spruken platta så blev bordet superfint. Är så nöjd med den.
 
Bordet är gjort av en gammal dörr.  Tycker det passar i vårt icke minimalistiska och röriga hem. 
 
Nu börjar vi närma oss julen så smått, ett litet tips är att du kan ge bort en upplevelse till någon. En sådan kan vara att få prova på att måla. Jag har allt material och du behöver bara köpa ett presentkort och ge bort i julkapp, 350 kr kostar det. Säkert har du någon som skulle bli glad av en sådan julklapp. Välkommen höra av dig till mig 070-2474009, eller på [email protected]
 
Tja, nu ska jag studera mera målarteknik öch önskar dig en härlig söndags eftermiddag.
 
Tack för du tittade in här igen.
 
Välkommen tillbaka.
 
Kram Jaana
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :