Ett gäng damer!

Hej!
Vad roligt du tittar in här igen. Nu har jag något väldigt trevligt att berätta för dig!
Igår kväll hade jag ett gäng damer här, ett arbetslag från CSK (Centralsjukhuset i Kristianstad). De skulle avtacka en arbetskamrat som skulle sluta.
Hon visste inget om kvällens planer och blev överraskad av att hamna hos mig, BildJaana.
Detta glada gäng började med fika och då passade jag på att snacka lite om färg. Vilka våra grundfärger är och hur man blandar färg. Vi pratade lite om färgers påverkan på oss.
 
 
Som exempel kan jag nämna färgen lila. Man får fram lila genom att blanda rött och blått. Förr fick bara kungligheter och rika bära färgen. Lila symboliserar styrka, ädelhet, lyx och ambition. 
De gamla kejsarna i Romarriket hade ofta lila. Lila färg var dyrt att framställa och en av anledningarna att vanligt folk inte kunde ha kläder i lila.
Lila förknippas med högmod, advent och fasta, inom kristendommen. Färgen hade olika betydelse i olika kulturer.
Det finns massor av kul fakta att leta om färger för den intresserade. 
 
 
Tillbaka till damerna. Efter fikat var det dags för egna övningar för damerna.
I övningen fick de i uppdrag att måla de fyra årstiderna med färger som dom  förknippade till årstiden. Det behövde inte föreställa något, bara färgerna var viktiga.
Vilken energi och glädje dessa damer hade. Helt otroligt! 
Först målade de tveksamt men ju längre in i uppgiften de kom desto mer iver och energi. 
 
 
Dessa damer hade kommit överrens om att måla en gemensam tavla till arbetskamraten som skulle sluta.
Oj, så försiktiga de var i början.
 
 
"Vad ska man måla?" Här är det fritt måla på, vad man vill. Inga krav på föreställande motiv.
 
 
Till slut ville alla måla och sätta lite "av sig själv" på tavlan. Så underbart härligt att se deras iver.
 
 
Så här blev slutresultatet! Ni kan se den härliga energin och glädjen i tavlan.
 
 
Igår kväll målade vi med akrylfärger på akrylpapper, ett speciellt papper anpassat till just akryl. 
 
Jag hoppas damerna var nöjda. De utstrålade en härlig energi och glädje när de sen lämnade mig för mer äventyr för kvällen.
Detta gänget bestod av damer, men herrar, ni är välkomna också!!
 
Jag ordnar sådana här event. Det kan gälla avtackning eller om man bara vill göra något annat tillsammans för gemenskapens skull. Det kan vara kompisgäng, möhippor, svensexor, pensionärsgäng, ja .... Någon/ några som bara är intresserad av att prova på.
Tänke er ett annorlunda barnkalas...Så spännande! 
Hör av er så löser vi det .
 
Jag hoppas kunna förmedla mina ledord: upplevelse, glädje, livskvalité, inspiration, mod och kunskap. Jag tror dessa damer fick lite av varje när de gick igår. Jag tycker själv det var jätteroligt att de kom och om du känner att du är intresserad, så tveka inte, hör av er till mig.
 
070-247 4009
 
 
 
Nu tackar jag dig för du tittade in här igen. Välkommen tillbaka igen.
 
Kram Jaana
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mi

Låter som en perfekt upplevelse. Synd att vi redan ska avtacka en kär arbetskamrat imorgon. Det hade passat henne perfekt.
Lycka till
Kommer garanterat att bli populärt.

Svar: Tack Mi! Ni är välkomna ändå och prova på och umgås. Kram
Jaana Juliusson

skriven
#2: Ann-Louise Svensson

Hej Jaana!
Det var en jätterolig kväll vi hade hemma hos dig.
Jag ser framemot att börja på målarkurs hos dig till hösten.
Kram AnnLouise

Svar: Tack själv. Det var väldigt kul att ha er hos mig. Härlig energi och humor. DU är välkommen till hösten. Vi hörs. Kram
Jaana Juliusson

skriven

Kommentera inlägget här :