HKG och nya illustrationer på gång.

Hej! Nu händer det en massa runt om kring mig. Jag har haft förmånen vara med i starten av HKG, Humleslingans Konstnärs Gille. En ny förening som vi startar för seriösa konstnärer runt Ivösjön, var Humleslingan går runt. Medlemmarna kommer att vara från Sölvesborg, Kristianstad, Olofström och Bromölla kommuner. Tanken med föreningen är att vi gemensamt skall hjälpas åt med annonsering och marknadsförning vid större helger som t.ex. påsk och ev ha en stor gemensam utställning ihop. Tanken är att vi ska finnas med i konstkartan till påsk med egen flagga. Väldigt spännande arbete, få vara med och göra upp stadgarna för föreningen. Ser verkligen fram emot detta samarbete. Ni kommer säkert att få höra mer om detta senare när vi kommit igång. Jag har haft ett möte med min kära författare till Kenneth böckerna, Paulina Bengtsson. Vi har gått igenom texten en bit så jag vet vilken sorts bilder jag ska göra. Vi har väldigt roligt ihop när vi går igenom texten och jag gör snabbskisser i kanten och antecknar vad som ska finnas i focus. Det roliga är att jag ser bilderna framför mig nästan direkt =) Det underlättar för mig, sen måste Paulina klart godkänna dom när de är klara. Just nu har hon inte sett några bilder och då är hon bra nyfiken.
Kenneth är en rolig prick som jag fick bestämma utseendet på. Ni som känner min sambo ser kanske vissa likheter. Han får ofta agera modell, så jag får rörelserna någorlunda rätt. Nu när det är sommar så hamnar Kenneth ofta i solstolen, jag har svårt för att vara inomhus när solen skiner.
Jag brukar kunna jobba lite ändå och i sommar har jag massor av text att illustrera. Jag har börjat på den nya boken med flera bilder redan och har flera skisser som väntar. Jag måste bara skaffa mer akvarellpapper i samma sort, så alla bilder blir till på samma sorts papper. Fortfarande om du är ute och rör dig i närheten så är du välkommen in och vara nyfiken på vad jag gör. Är ni några som vill prova på, så bara hör av er. Kanske ett kompisgäng eller arbetslag som vill göra något annorlunda tillsammans, så ordnar vi det också. Du når mig på 070-247 40 09 eller [email protected] Tack för du tittade in här igen. Kram Jaana

Kommentera inlägget här :