Frukostmöte och funderingar på måningar

Hej!
Som jag skrev förra gången går tiden snabbt.  Man brukar ju säg att ju äldre man blir desto fortare går tiden, men är det skillnad vinter och sommar? Går tiden snabbare på sommaren? Eller har det att göra med solen, som lockar ut en och man umgås med folk, går på loppis, festivaler och annat. Ja, hur som helst så var det några dagar sen jag skrev här.
Jag har haft lite annat att pyssla med i några dagar och inte hunnit in här på bloggen. Jag har målat lite, men eftersom det ska vara presenter som ska ges bort så småningom kan jag inte visa dem, än, bilder kommer sen. 
 
Imorse var jag på frukost möte med Bromölla kommun och företagare i kommunen.
Jag är van att prata för föräldragrupper och har sedan länge jobbat bort nerverna. Men i morse precis innan blev jag lite nervös. Det var mest folk jag inte kände. Tur att det fanns några kända ansikten bland alla. När jag stod där och skulle börja kom jag tänka på en föreläsning med Micke Gunnarsson i våras och han sa det att han inte hade planerat något manus eftersom han inte visste vad han skulle säga och i vilken ordning och det visste inte vi heller som skulle lyssna på honom. Så sant!! Det var ju ingen som visste vad jag skulle säg, så om jag sa något tosigt, så bjöd jag på det =) Magkänslan säger mig att det gick bra. 
 
Imorgon onsdag kommer jag vara hemma och jobba i ateljén, sen på kvällen är jag upptagen av personalmöte på förskolan.
Du är välkommen att störa mig i ateljén på dagen om du vill.  Var gärna lite nyfiken =)
Jag kör lite smått i gång med nya illustrationer till vår nya Kenneth bok. Framsidan till boken ska jag börja på och i tankarna ska jag fundera på bilderna till texten. Spännande tid fram över. 
Enda problemet jag har är att när solen lyser har jag svårt vara inom hus sommartid.  Nåja, jag löser det med skissblock och akvareller ute.
 
Den här oljemålningen väntar på mig, jag har inte gjort den klar. Kanske hinner jag det också imorgon.
Sen är det ju målningen med blommorna och Mattes skor. Hmmm inga problem med att få tiden att gå.
 
Nu har den stått ett tag att  det börjar bli dags ge sig på den. Kanske behöver bakgrunden mörkas ner mer just bakom skorna, blommorna bli ljusare....Tror jag börjar komma på hur jag ska göra.
Är du nyfiken på hur det blir är du välkommen komma inom. =)
Jag har även en annan ide i huvudet som jag måste göra. Kan bara inte bestäma mig om jag ska göra det i olja eller akvarell. Vilka problem jag har, eller hur?  Kanske ska jag göra båda. Vi får se.
 
Tack för du tittade in här igen. Välkommen tillbaka
 
Imorgon är jag alltså i ateljén och jobbar.  Välkommen!
 
070-247 4009
 
Kram Jaana
 
Min underbara ateljé.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena Fransson

Så fina alster Lena, lycka till i fortsättningen // Lena Fransson

Svar: Tack =) Välkommen inom och titta.
Jaana Juliusson

skriven
#2: Nils

Intressant att läsa och betitta kära Jaana! Du vandrar vidare i konstens rike! Kram, Nils

Svar: Tack Nils. Jag väntar på ditt besök. =)
Jaana Juliusson

skriven

Kommentera inlägget här :