Förkläden och kursstart?

Hej!
Nu sitter jag här igen. Jag skulle skrivit för länge sen, men tiden den rinner ur fingrarna på mig. Jag satt ute i ateljén till halv åtta ikväll och kom på helt plötsligt att hårbollen ska ut på kvällspromenad. Min lilla hårboll är rund och ullig ;-). Hon lider av denna värmen. Vi gick en bit men jag insåg att det blir igen lång runda ikväll. Det är för varmt för en som har päls runt hela kroppen. Nu ligger hon fortfarande ute och myser för det börjar bli svalare.
 
Idag har jag varit igång med symaskinen i ateljén.
 
Jag hade lite tyg liggande som jag inte blivit färdig att sy något av, dels har jag glömt vad jag skulle ha dem till, så nu kom de väl till användning. Det fick bli förkläden! För kommer DU och vill prova på att måla hos mig eller vill gå en kurs, så ska Du vara rädd om dina kläder. 
 
JAG är absolut tvungen att ha förkläde eller byta om till något oömt för jag kan inte gå nära färg utan att få det på mig. Tyvärr har många av mina kläder någon liten fläck här och liten där. Jag har så ofta gått förbi en tavla jag tänkt att nu får den vila lite, men ack så kan jag inte låta bli att bara "dutta" dit en liten klick och så glömmer jag bort mig och ....
 
På tal om att måla ;-). Jag startar målarkurser så fort vi är minst 4 st. Jag kan max ha 8 st här i ateljén. Vill du måla olja, akvarell eller akryl? Hör av dig till mig.
2,5 h á 6 gånger 1500 kr. Ta med eget material. Förslag på materialinköp kan jag ordna om så önskas.
Är ni några som funderar på att måla, så hör av er så startar vi, tiden löser vi, så den passar oss. Varför vänta till hösten?
Har DU aldrig målat men skulle vilja prova på, så tveka inte. Jag ordnar prova på tillfällen. 350 kr kostar det och jag står för material. Bara hör av dig!! Inga förkunskaper. Jag lovar det är kul! 
 
Du är välkommen att höra av dig till mig.
 
070-247 4009
 
 
Tack för Du tittade in här igen.
Välkommen tillbaka.
 
Kram Jaana
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :