Kort inlägg

Hej hej.
Nu har jag målat i flera dagar och det blir kanske bra, vem vet. Smaken är ju som baken delad. Alla gillar inte samma. Vilken tur!! Eller hur? =)
Jag är insnöad igen i mina blommor. Har målat flera i olja och har några på gång i akvarell. Det är ju påsken som gäller nu. Jag vill ju ha en del nytt att visa när jag nu ska ha invigning på ateljén. 
Nu börjar jag fatta att allt inte kommer att vara på plats till påsk, men invigningen ska vi nog klara, att visa hur det ska bli och ha utställning.
Det är inte så lätt att tänka på hur inredningen ska bli så den blir praktiskt bra och så att jag trivs med den. Antagligen kommer jag flytta runt på sakerna innan de hittar sin rätta plats till slut. 
I helgen var jag inne och skulle hjälpa Mats med att slipa. Vad tror ni händer? Maskinen går klart sönder efter typ 10 sekunder. Jag är inte så jättehaj på maskiner men jag gjorde som Mats brukar göra, men men....sönder gick den.
Som tur är har Mats fler maskiner, men jag behövdes inte där ute idag. 
Så jag har målat och fördärvat ett par byxor igen. Jag har alltid förkläde på mig när jag målar men det hjälper inte. Jag har en konstig vana att torka av penslen på magen på förklädet och ibland mot benen.... ja ni fattar.
 
Det hjälper inte tvätta förklädet längre, börjar bli styvt....får väl skaffa nytt =)
 
 
 
Denna är under produktion.....
 
Det blir bara ett kort inlägg ikväll, återkommer snat igen.
Önskar er alla en härlig sportlovs vecka.
 
Tack för titten och välkommen tillbaka igen.
 
Kram Jaana

Kommentera inlägget här :