Påsken 2013

Hej!
Nu är alla påskägg uppätna och vi är tillbaka i vardagen igen. Så snabbt en så speciell helg går. När man har roligt går tiden fort.
Påskgodis åkte ner i magen mer än jag hade tänkt mig. Jag som lyckats vara utan godis från trettonhelgen =(. Nya tag igen.Kavla upp armarna och börja slåss mot sötsuget, fast jag måste erkänna att det är inte alls farligt. Jag ska nog klara det! Tror det mesta sitter i hjärnkontoret. Man måste bestämma sig bara.
 
Om jag summerar påsken så har den varit jättebra! Det har varit massor av folk hos mig i ateljén. Brukligt är att de närmast "sörjande" brukar offra sig och komma och titta på mina alster. 
Denna påsken har varit helt suverän. Massor av folk jag inte känner kom, folk hade läst om mig i tidningen, hamnat på min blogg, och min facebook sida.
Så trevligt! Folk var glada, hade härlig humor som de delade med sig av till varandra. Underbart TACK alla ni som trotsade påskens hemska väder i början och sen även alla ni som kom när vädret var bättre.
KORT OCH GOTT; TACK ALLA NI SOM KOM!!
 
Boken, Den fula brevlådan, fick flera nya hem. Så trevligt.
Om du som läser denna blogg har läst min lilla bok om brevlådan skulle jag bli jättetacksam om du vill skriva en lite recension om den. Du kan skicka den till mig via mail: [email protected]
eller till Per Martinsson på bokförlaget SPAM: http://www.facebook.com/bokforlagetspam eller [email protected]
 
 
Har du läst den för barn, skriv gärna vad barnen tyckte om den. Jag har ännu inte själv hunnit provläsa den för något barn.
Här är jag tillsammans med Per Martinsson från bokförlaget SPAM. Gå gärna in på hans hemsida. Där finner du många läsvärda böcker. www.pemcon.se
 
 
Som ni säkert redan fattat så har jag ibland lite knasiga ideér. Mattias hade så häligt, fula och ändå vackert sletna skor. Han fick svänga sina lurviga hit och dit och vara fotomodell, ja inte han men hans fötter! Sen till slut fick han ta av sig skon, visst är det vackert! En sleten sko och underbara blommor. Jag måste bara måla de fula skorna och blommorna också. Hur jag kombinerar det vet jag inte, men ev som på bilden.
Ja ja, jag vet. Lite knasigt men ack så roligt det kommer att bli. Längtar tills jag kan göra detta.
 
Jag har ett uppdrag jag ska utföra först innan jag kan kasta mig in i ateljén och börja jobba på allvar där inne. Sååå kul det ska bli.
 
Jag fick så många vackra blommor....passar jättebra till en som älskar måla blommor. Tack för alla dessa inspirerande blommor.
 
Här kommer en bild inne från ateljén
 
Jag lyckades verkligen få in en massa tavlor. Ideén med tavellister var toppen. Enkelt och flytta runt, så slapp jag spika och dona. 
Inne i ett av hörnen hade en tuff kille hittat in ;-) Lena Nilsson virkar så fina saker. Hon hade en del hos mig och visade dem. Som mössan på denna tuffing.
 
Oj, så stor han blev!! Tur han ser snäll ut.
 
Här ser du hennes underbara virkade kakor och bakelser.
 
Jag kan virka, men tror inte jag skulle ge mig på sådana pilliga saker. Tur hon vill och jag slipper =)
 
Hulda, Kenneth och Annie kom på besök. Jätteskönt tyckte Sally och kröp upp direkt och skulle gosa.
Kan intyga att ingen placerade henne där utan hon kröp ner själv intill dem . 
 
Annie och Hulda kollade verkligen in varje vrå i ateljén! Men var tog Kennth vägen?!
Åh där var han ju! Han kollade om jag hade sålt några av hans böcker. Glädjande kunde jag berätta att flera av hans böcker fick nya ägare också.
 
Är det nu så att du vill ha nån av Kennethböckerna, Paulinas manual som du ser brevid Kenneth, så kan du även köpa dem av mig.
Tack Paulina för dessa fina bilder du tog =)
Det tar på krafterna när man måste skälla på alla som kommer, hälsa och nosa. Det blev många kel med alla besökarna och är man liten får man ta igen sig lite på mattes arm och samla nya krafter.
 
Om du missade komma till min påskutställning är du välkommen hem och titta en annan gång. Slå en signal innan bara så är du välkommen. 
070-2474009
 
Nästa helg, den 6 april är jag på Sommarlust i Kristianstad på hälsomässa. Japp, att måla är bra för själen!!
Välkommen dit om du vill se lite av min konst eller mingla lite. Köpa boken, kanske?
 
Tack för du tog dig tid till en titt här igen.
Välkommen tillbaka.
Ha en trevlig kväll.
 
Jag håller tummarna för att våren kommer nu.
 
Kram Jaana
 

Kommentera inlägget här :