"Farmor" jobbar igen.

Hej!
Livet är bra underbart ibland. Måste få bara skriva om den största händelsen just nu. Jag har blivit farmor!! Till en underbar liten OLIVER. Så härligt få hålla mitt barnbarn och i sekunden kastas jag tillbaka i minnena till den stunden jag hade min älskade son så liten. Så underbart det var att hålla honom då, men det är som folk alltid sagt att barnbarn är livets efterrätt. Det ska bli underbart, härligt att få följa hans utveckling och få låna honom sedan vid tillfällen. 
Kan bara gratulera föräldrarna till världens underverk ;-). 
 
Förra helgen hade vi boksläppsparty med bokförlaget SPAM. Då hamnade jag i tidningen igen, både Kristianstadsbladet och Norra Skåne.
 
Det börjar gå upp för mig sakta att jag verkligen har gjort en egen bok. Jag har nog inte fattat hur stort det är. Känslan när jag skrev den var, en saga, så! Sparade den i datorn och så glömde jag bort den. Inget konstigt med det, inte. Tänk så många gånger jag fantiserar med barnen på förskolan om ditten och datten och inte skriver vi ner något. Ungefär så tänkte jag om Brevlådan också. Den fick ligga där i datorn, tills jag träffade Per och i det sammanhanget kom jag tänka på min Brevlåda.
Han läste den och tyckte tydligen den var värd att trycka, för nu är den ju verklig. Hmmm jag får nog suga på den karamellen och ta in det. Så himla spännande det varit. 
Per kan verkligen puffa en att vara kreativ. Ni vet ju hur jag skriver. Låter fingrarna gå över tangenterna och inte sjutton hamnar de rätt alla gånger. Tankarna flyger i förväg och fingrarna försöker hänga med. Han uppmuntrade mig att fortsätta skriva och tro det eller ej, men en liten historia har börjat komma till mig. Per har läst början på den och snäll som han är kommenterar han inte mina brister, utan att jag ska fortsätta....=)
 
Jag har fått in en massa saker i ateljén nu och börjat jobba igen. Underbart. Det doftar olja där inne.
 
Den här har jag börjat på idag. Ja, jag tröttnar inte på blommor. De är vackra och doftar härligt. Det är en sådan ljuvlig känsla att få måla, själavård. Man blir lycklig. Ja, jag blir det iaf.
Min radio i ateljén är lite si och så. Den är lite svår att få in på rätt kanal, men idag fick jag in den bra. Härligt med svängig glad musik i bakgrunden.
 
Radion ser gammal ut, men är inte det. Jag gillar den stilen =). Ser ni blommorna, de är från långfredagen! Så fina. Det är lite svalt där inne så de har verkligen stått länge. En del av blommorna är inne i huset, en del kvar i ateljén och den del står utanför.
 
De inspirerar mig =) Ingen har väl missat att jag gillar blommor.
 
En som inte gillar mig är min påbörjade tavla om apocalypsens fyra dödsryttare. Jag har som jag nämnt innan gjort den i akryl och i akvarell och jag vill gärna göra den i olja. De två tidigare är inte lika varandra. Nu vill jag göra den jag gjort i akryl i olja, men vi är inte alls överens. Jag blir nipprig på den! Idag har jag målat ner tavlan, "skitat ner den". Jag vill inte ha något vitt kvar på duken. Det är oftast lättare gå på en duk om den är "skitig". Nu ser den ut så här.
 
Den får torka till lite nu och så får vi se om jag fixar det. Kanske ska jag måla med "fel" hand så jag inte har några krav på mig.( Alltså med vänster hand, jag är högerhänt.) Det brukar vara befriande att göra så, men jag tvivlar, för jag vill vinna denna striden. Jag SKA göra den!
 
Det blir rörigt när man jobbar. Skönt slippa plocka undan det. 
 
Jag kommer att ha öppet i ateljén nu på lördag (20/4) mellan 10,00-13,00 om nån känner för att titta på mina verk och mingla lite. Du är VÄLKOMMEN!!
Troligen kommer jag måla då, så ni får ursäkta om jag är arbetskläd, men Du är välkommen.
Vägen utanför vårt går runt från Grödby till Ynde och är en härlig cykelrunda, bilrunda eller med motorcykel. Stanna gärna till här. Våren har ju kommit och naturen här ute är jättefin och kommer att bli finare ju längre våren kommer.
 
Tack för att Du tittade in här igen.
Välkommen tillbaka igen.
 
Kram Jaana
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Tina

Du målar verkligen jätte fint Jaana!
Och stort grattis till din bok!
kram Tina ( Lenas jobbarkompis Karinas dotter som var och besökte dig )

Svar: Tack Tina! Vad roligt att höra. =)
Jaana Juliusson

skriven

Kommentera inlägget här :