Kort historik

Hej!
För er som inte känner mig skall jag göra en lång historia kort.
Jag är född för en massa år sen i Finland och kom till Sverige när det behövdes arbetskraft här. Ja, jag jobbade ju inte då utan mina föräldrar, så gammmal var jag inte, än.
Efter ett tag hamnade vi i Näsum var jag kan säg att jag växt upp det mesta. Mitt hjärta klappar för lilla Näsum.En liten by i nordöstra skåne.
Runt Näsum har jag bott mitt vuxna liv och fick 3 underbara ungar som idag är vuxna. 
Jag och min sambo hittade ett litet hus utanför Bromölla, Grödby vart vi flyttade 2010. I detta lilla hus var det inte plats för mina målarsaker....alltså fanns valen, sluta skapa eller bygga en ateljé. Ja det fick det ju bli.
En underbar dröm som håller på att bli verklig.
 
Så här såg det ut intill vårt lilla hus.Längan var för dålig för att bli ateljé, så den fick vi riva. Oj vad jag slet! Jag skulle ju vara minst lika duktig som min sambo. Hmm den finska sisun hjälpte mig. Vi fick ner den till slut och nu håller vi på med bygget.
Här kommer en bild på hur det såg ut innan i höst.
 
Bygget går framåt och snart kommer mer bilder.
Vår tanke är att det ska vara klart till påsk. Jag längtar efter att få komma igång och jobba där inne. Nu ligger det målarsaker på vårt köksbord, nästan alltid. Tänk att få jobba och bara lämna allt för att kunna komma tillbaka och bara fortsätta där man var. 
 
Nu var det ju konst jag tänker mig mest visa här. Ja om jag inte ändrar mig ;-)
Här kommer en akvarell som jag gjort och som ägs av Näsums församling. 
 
Jag tror det räcker för idag. Jag ska inte trötta ut DIG! Du är välkommen titta in igen.

Kommentarer :

#1: Marléne Sibbesson

Kanon fin blogg Jaana=) och jaf intygar att hon är en underbar person med mkt energi,det lyser om dig Jaana. Kram på dej från mej

Svar: Tack, kära du! <3
Jaana Juliusson

skriven
#2: Eva P

En så´n fantastiskt fin akvarell :-) … var hänger den?

Svar: Tack. Den har jag hemma. Den är till salu ;-)
Jaana Juliusson

skriven

Kommentera inlägget här :