Magsjuk!

Hej!
Nu har jag inte skrivit på ett tag. Jag har haft en hel del att göra. Hemma, jobb och så har vi klart hållit på med ateljén.
Nu håller Mats på med inredningen av ateljén och tanken var att jag skulle vara med ute och hjälpa till. Ibland blir det inte som man tänker sig.
På mitt jobb på förskolan har det härjat magsjuka och feber. Vi vuxna brukar klara oss, men inte varje gång.
Jag åkte på det igår fm efter jag varit ute med min lilla hårboll. Kom hem så började jag frysa och må lustigt. Jag frös och fick lägga mig. Tänk ligga under tjockt täcke med fliströja och ändå frysa. Jag hade nog undertemp om man nu kan ha det. Det tog tid innan jag blev varm. På kvällen så spydde jag. Usch så äckligt!! Hela kroppen värkte och man kan inte ligga stilla då. Jag fick ingen ro på hela natten, vände och vred mig bara.
Jag har varit så slö och är inte ifatt än. Man blir matt efter sådant och det kör lite konstigt i magen. Nå ja, det skall väl ordna upp sig det också.
Det blev i alla fall så att jag inte orkat göra något.
Jag stapplade ut i em en liten stund och tittade hur långt Mats hunnit. Det börjar se bra ut. Vi klarar utställningen i påsk, sen återstår en del jobb till. 
Får fundera ut hur jag vill ha det.  Jag ska ta lite nya bilder så snart jag är på benen igen så ni år se.
Jag har skaffat små fina reklamlappar till mig som ser ut så här.
Nu smälter snön och allt annat kommer fram, Jag fick syn på en sten som ligger i stengärdet som jag målat.
 
Lite kul att gömma sådant lite här och där. När solen skiner som den gjorde idag så tycker jag det är tråkigt att ligga och vara dålig. Jag längtar nu efter värmen och kunna plocka fram krukorna och fylla dem med jord och blommer. Man blir så glad av det.
 
De inspirerar mig till att måla blommor. Denna gjorde 2009 och den är såld.
 
Med den bilden avslutar jag ikväll eftersom jag inte är riktigt i form. Hoppas du klarar dig från alla infulensor som går
 
Tack för du tittade in här igen.
Välkommen tillbaka.
 
Kram Jaana
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :