Lite "svamel" och bilder.

Tjolahopp!
Idag har jag färdat tavlor så de har upphängningar. Inne i min ateljé har jag tavelhyllor som mina tavlor ska stå på men det har kanske inte alla hemma. Jag hoppas ju att nån tycker om min konst och vill köpa, så jag slipper göra majbrasa av allt.
Ja, jag gör nog inte det inom den närmaste tiden, men man vet aldrig ;-) En dag kanske jag måste värma mig.. Nej, det får vi hoppas att jag slipper göra.
Ida, min dotter, har förutspått  att om jag blir galen (galnar än nu) så ska hon sen efter min död sälja alla alster och bli rik. Hur många konstnärer har inte blivit kända efter sin död? Kanske efter att varit lite "galna"? Om jag blir mer galen än nu så tackar vi än en gång Jussi för det.
Jussi är min äldre kusin som tappade mig i golvet som liten. Så mitt fel är det inte att jag är som jag är. Jag  lutar mig tryggt och låter honom ta det ansvaret.
Älskade Jussi, det är inte lätt, eller hur? Nå ja, vi har klarat oss bra.
Jisses vad jag svamlar på nu...
Idag har Kristianstads bladet varit på besök. Hur det gick vet jag inte. Känns som om jag glömde något....vi får se i veckan när reportaget kommer i tidningen. Ibland kommer man liksom av sig och får inte fram något vettigt.
 
Nu har vi en massa tavlor som står uppradad här lite överallt i huset.
Jag har börjat tänka på flytten ut i ateljén så....snart är det så jag kan slänga ut alla verktyg och ta dammvippan och in med mina saker.
Nu är det risk för att jag börjat bli tjaaaaatig. Jag får visa lite bilder för Dig istället.
Här kommer....
 
Denna är i privat ägo hos barnens pappa.
 
 
Denna har Lars och Hanna. Lars är min äldsta son. Jag gjorde denna så det skulle matcha hemma hos dom.
 
 
Ett vildsvin till en jägare som fylde år.
 
 
 
 
Tre stycke i en serie om vallmo.
 
 
En i olja...
 
 
Och en i akvarell....Kul att göra i olika tekniker. Själv tycker jag att akvarellen blev bäst.
 
Dessa tavlor är inte nya. Vill Du se nytt får Du komma till påsken och se min utställning här hemma ;-)
Jag kommer att sen efter påsken att sätta in bilder från utställningen här på bloggen.
Nu ska jag inte svamla mer;-)
 
Ha nu en trevlig kväll och välkommen tillbaka hit.
 
Kram Jaana
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :