Halvvägs...

Glad påsk på er!
Nu har jag äntligen öppnat! Så underbart spännande och roligt. Visst, skrämmande också. Tänkte på att om det inte kom någon som ville se min konst hade jag fått sitta där vackert och kackla själv.
Jag slapp vara själv. Min kära Lena Nilsson kom, bokförlagets SPAM, Per Martinsson gästade oss en bra stund. 
Under dagen var det en jämn ström med trevlig människor som och tittade på min konst. Ja, en del kanske var lite nyfikna på ateljén, vem vet. Trevligt var det iaf fall. 
Tack alla ni som har besökt mig under dessa två dagarna. 
Ibland sker möten som kan leda till framtida samarbete. En frö kan sås och tanken kan växa och utvecklas. 
Underbart. Ser fram emot eventuella utvecklings möjligheter.
Mattias lekte papparazzi, så jag har lite bilder från första dagen.
 
Här ser ni böcker från SPAM, vackra virkade alster av Lena Nilsson och den stora skålen godis som jag fått rädda undan så den klarade sig till påsk. Det konstiga är att hur illa jag tycker om godis så kan jag inte låta bli det när det ligger så framme. Usch för detta godisätande. Idag har jag lyckats hålla mig lite bättre än igår. Jag jobbar på det!! Jag är ju lite allergisk mot det eller hur?! Jag måste ju inbilla mig det! Annars så äter jag upp det. Önska mig lycka till imorgon så jag inte faller för frestelsen, ja inte så många gånger iaf.
 
 
Jag har fått så många vackra blommor. Så tacksam, för jag har fått många fina foton på dom och de kommer inspirera mig i mitt skapande. Ja, ni har säkert märkt att jag gillar måla blommor. Man blir glad av blommor och så är de vackra och det är utmanande och roligt måla dom.
Nu händer det ju att jag målar annat också. Ett annat fint motiv som fanns inne i ateljén kommer att ge mig inspiration till att måla är följande.
De som var närvarande betvivlade mitt förstånd, men det är ingen fara med det. Jag har ju förklarat att Jussi (min kära kusin som tappade mig i golvet som liten) är ansvarig för mitt förstånd.
Lite mingel bilder
Nyklippta Caroline Ohlsson och hennes Arne
 
 
 
 
Nyfikna på "Den fula brevlådan".
 
 
Lite vackera sköna filtar och "snyttedukar". 
 
Vet ni, det är kul när folk uppskattar vad man skapar och ger feedback, men det som gör mig jätteglad är när någon förälskar sig i ett verk och vill ha det med sig hem. Då blir det dubbel glädje. Det är den bästa feedbacken man kan få. Det sporrar en att fortsätta att fördärva sina egna kläder. Hmm... så blir det ibland som följd av att skapandet. Jag är så inne i det att jag glömmer att jag inte ska torka av penslen på mina kläder. Ibland ska jag bara dra ett steck till eller så och har jag inte oömma kläder på mig brukar det sluta med att jag har färg på kläderna. Oljefärg får man inte bort heller.
Min sambo börjar undra om jag har några kläder som jag inte målat ner. Tror jag får skaffa arbetskläder.
 
Jag kan summera påsken så här långt att den varit väldigt trevlig och bra. Sålt lite och  träffat massa treligt folk. Jag hoppas den fortsätter i samma anda.
 
Jag önskar er en trevlig fortsatt kväll och ni är välkomna hit.
 
Tack för att du hittade min sida igen.
 
Välkommen tillbaka
 
Kram Jaana
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Äntligen fick jag se dina allster live :) Underbara tavlor och en strålande glad värdinna gjorde min och min väninnas dag till en toppen dag :)

Svar: Vad roligt att höra. Tack kära du!
Jaana Juliusson

skriven
#2: Anne

Glömde skriva under vilka de glada vänninorna var i din ateljé. Nämligen Anne och Carina ;)
Imorgon ska jag läsa barnboken om brevlådan till Katjas son ( barnbarnet) lämnar en recention senare :)

Svar: Ja gör det, Ska bli spännande höra vad han tycker.
Jaana Juliusson

skriven

Kommentera inlägget här :